دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرمربی اکسین در گفت وگو با آنا

حق تیم‌های لیگ یکی را در روز روشن خوردند/ «شفر» به درد استقلال نمی‌خورد

علی لطیفی گفت: متاسفم برای اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که حق تیم‌های لیگ یکی را در روز روشن ضایع کردند و به فکر منافع تیم‌های خودشان هستند.
کد خبر : 218865

علی لطیفی سرمربی اکسین البرز در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد بازی هفته هفتم این تیم مقابل نساجی و پیروزی شاگردانش مقابل یاران مهدی پاشازاده گفت:«بازی خوبی را هر دو تیم انجام دادند و تیم ما با توجه به انگیزه بالایی که برای برد در این دیدار داشت موفق شد 3 امتیاز این دیدار حساس را که برای ما حکم 6 امتیاز را داشت کسب کنند.»


وی در رابطه با انتقادهای مهدی پاشازاده به داوری این دیدار بیان کرد: «در مورد بحث داوری باید این نکته را بیان کنم که مظلوم‌ترین تیم ایران از نظر اشتباهات داوری اکسین است. داوران لیگ سهوا اشتباهات زیادی را علیه تیم ما مرتکب شده‌اند که امتیازات زیادی را از ما گرفت. متاسفانه کارشناس داوری بازی ما مقابل اکسین که آقای نادر جعفری بودند به دلیل اینکه علاقه خاصی به نساجی دارند یک ضربه که 10 کارشناس اعلام کردند هند نیست را هند اعلام می‌کند.»


لطیفی در رابطه با تصمیم اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد درنظر گرفتن 2 سهمیه صعود برای تیم‌های لیگ یکی بیان کرد: «به هیچ عنوان 2 سهمیه لیگ برتری برای لیگ یک کفایت نمی‌کند و سوال من این است که وقتی 3 تیم از لیگ یک سقوط می‌کنند چرا 2 تیم باید به لیگ برتر صعود کنند؟متاسفم برای افرادی که در هیات رئیسه فدراسیون تصمیم‌گیری می‌کنند. این آقایان هرکدام در تیم‌های لیگ برتر نفوذ دارند و معلوم است که حق تیم‌هایی که در آن صاحب نفوذ هستند را به ما نمی‌دهند.»


وی افزود: «این تصمیم آقایان ظلم آشکار به تیم‌های لیگ یک است و من از آقای تاج می‌خواهم تا به این ظلم آشکار رسیدگی کنند. در روز روشن حق تیم‌های لیگ یک را می‌خورند و آب از آب تکان نمی‌خورد. هر کس در فدراسیون فوتبال نفوذ دارد موفق است و تیم‌هایی مثل ما که هیچ فردی را در فدراسیون نداریم از مهدی تاج می‌خواهیم تا حق ما را از این افراد بگیرد.»


مهاجم سابق استقلال در مورد انتخاب «وینفرد شفر» به عنوان سرمربی این تیم گفت: «من کاری به بزرگی و یا کوچکی اسم شفر ندارم. شفر مربی خوبی است ولی بحث من این است که مربیان آلمانی به هیچ وجه به درد فوتبال ایران نمی‌خورند. مربیان آلمانی قبلا به این تیم آمدند ولی نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند.»


وی افزود: «فوتبال آلمان متکی به زیرساخت و امکانات است که این زیرساخت‌ها در فوتبال ایران وجود ندارد. یک مربی که از آلمان برای مربیگری به ایران می‌آید از نظم و انضباط خاصی برخوردار است که باید با امکانات زیاد کارش را پیش ببرد اما متاسفانه در فوتبال ما این امکانات وجود ندارد. مسئولین استقلال بهتر بود برای این تیم از مربیان شرق اروپا استفاده می‌کردند که امکانات فوتبالی این کشورها شبیه ایران بود.»


لطیفی در مورد انتخاب دستیاران «شفر» و حضور دو عضو کمیته فنی در بین گزینه‌های دستیاری گفت: «مسئولین باشگاه استقلال هدف اصلی‌شان «شفر» و «مک درموت» است و زیاد توجهی به انتخاب دستیاران ندارند. اگر دستیاران در کادر فنی «شفر» مهم بودند قطعا خودش این انتخاب‌ها را بر عهده می‌گرفت و اجازه انتخاب را به باشگاه نمی‌داد.»


وی ادامه داد: «من مخالف حضور دین محمدی و طاهری در کادر فنی استقلال نیستم بلکه اعتقاد دارم آنها تجربه خوبی هم دارند اما اینکه دو نفر از اعضای کمیته فنی که باید دستیاران را انتخاب کنند دست روی خودشان بگذارند چندان جالب به نظر نمی‌رسد. البته اگر بخواهیم بین این دو گزینه با فرهاد مجیدی مقایسه‌ای داشته باشیم به نظر من این نفرات از نظر تجربه کاری بهتر از مجیدی هستند حالا فرهاد بخاطر محبوبیتش شاید بتواند به استقلال کمک کند بحث دیگری است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته