دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1396 - 11:33
برای گسترش تعاملات بین‌المللی‌ و علمی؛

آغاز همکاری‌ علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با سفارت کره‌جنوبی

دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای برای به روز رسانی تجهیزات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی تعاملات گسترده‌ای با جمهوری کره آغاز کرده‌است.
کد خبر : 218142

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فعالیت و تعاملات بین‌المللی دانشگاه‌ها در دولت یازدهم در راستای تحقق سیاست‌های کلی و بالا‌بردن رتبه علمی دانشگاه در بین دانشگاه‌های سراسر دنیا و رسیدن به استانداردهای جهانی در حوزه آموزش، پژوهش و فن‌آوری افزایش یافت، دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز از این قاعده مستنی نبوده و فعالیت‌های خود را در حوزه بین‌الملل گسترش داده است.


در همین راستا سفارت کره در ایران حامی مالی برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای از 31 استان کشور بوده است که در حاشیه اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد.


کیم سئونگ هو سفیر کشور کره در ایران در این همایش گفت: «اولین دلیل این امر، گسترش روابط میان دو کشور در حوزه‌های جدید بوده و دومین دلیل تشویق شرکت‌های کره‌ای برای همکاری و کمک به جامعه ایرانی است. امروزه روابط ما در سطح عالی قرار دارد و تجارت میان دو کشور دو برابر و حتی سه برابر شده است به طوری که واردات نفت ایران توسط کره نیز بسیار افزایش یافته است.»


سفیر کره ادامه داد: «دو کشور باید به هم پیوسته باشند و برای نیل به این هدف فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند از اولویت ویژه‌ای برخوردار باشند. افرادی که در حال حاضر تحت آموزش هستند، نیروی کار آینده خواهند بود، بنابراین همکاری در این زمینه، یک همکاری برای آینده است و این زمینه همکاری تنها محدود به تعداد اندکی از شرکت‌ها نخواهد شد.»


او تاکید کرد کره مایل به داشتن روابط پایدار و طولانی با مردم ایران است و دولت کره شرکت‌های کره‌ای و انجمن مربوط به آنها را در این راستا ترغیب می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته