دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1396 - 09:33
همسر جلال طالبانی سکوت خود را شکست؛

مردم کُرد هزینه چالش‌طلبی رهبرانشان را پرداخت می‌کنند

همسر رئیس‌جمهوری سابق عراق اعلام کرد هزینه چالش‌طلبی رهبران اقلیم کردستان عراق در برگزاری همه‌پرسی، از جیب شهروندان کُرد پرداخت می‌شود.
کد خبر : 217620

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز، هیرو ابراهیم احمد، عضو دفتر سیاسی اتحاد میهنی کردستان و همسر جلال طالبانی روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای نوشت: «شهروندان کُرد در حال پرداخت هزینه چالش‌طلبی رهبرانشان هستند. تشکیل شورای سیاسی در کردستان عراق اشتباه بزرگی است.»


وی اعلام کرد: «کشورهای قدرتمند همچون آمریکا، بریتانیا، روسیه و چین، و اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و کشورهای همسایه خواستار برگزار نشدن رفراندوم (در اقلیم کردستان عراق) در اوضاع کنونی شدند و راه‌حل‌های بسیاری را هم پیشنهاد کردند، ولی رهبران کردستان با برگزاری رفراندوم جهان را به چالش طلبیدند. موضوعی که اکنون مردم کُرد هزینه آن را پرداخت می‌کنند.»


هیرو ابراهیم احمد تصریح کرد: «رهبران اقلیم در اوضاع کنونی نیز به جای واقع‌بینی و بدون مشورت با رهبران احزاب سیاسی کردستان، تصمیم به تشکیل شورای رهبری سیاسی کردستان عراق گرفتند، همانطور که در تعیین تاریخ رفراندوم عمل کردند. رهبران اقلیم اشتباه بزرگی انجام داده‌اند و ما به هیچ عنوان با آنان همراه نیستیم.»


خلیل ابراهیم، عضو شورای همه‌پرسی کردستان عراق روز یکشنبه با اعلام انحلال این شورا، از تشکیل شورای سیاسی جدید برای پیگیری نتیجه همه‌پرسی خبر داد و گفت، کردستان تا این لحظه جزئی از عراق است ولی کسب استقلال همچنان بخشی از راهبرد اقلیم خواهد بود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته