دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1396 - 11:08

رای جالب دادگاه برای شکارچی متخلف؛ بیان مضرات شکار غیرمجاز بجای زندان

یک شکارچی متخلف که توسط ماموران حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر به دادگاه معرفی شده بود، توسط رئیس دادگاه به ارائه آموزش محیط‌‌زیست و بیان مضرات شکار غیرمجاز به دانش آموزان محکوم شد.
کد خبر : 216960

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست گیلان، رحمان پورحسین سرپرست اداره پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر گفت: فرد متخلف حین شروع به شکار توسط ماموران یگان حفاظت پارک ملی متوقف و از او یک قبضه سلاح غیر مجاز به همراه چند فشنگ شکاری کشف و ضبط شد.


وی با اشاره به تحویل شکارچی متخلف به دادگاه افزود: بر اساس حکم صادره از سوی قاضی قربانی رئیس شعبه 101 کیفری دادگاه لشت نشاء ، فرد متخلف پس از اقرار و اثبات بزه مرتکب شده، به تحمل پنج ماه حبس تعزیری محکوم شد.


به گفته پورحسین، با توجه به قانون مجازات اسلامی و در نظر گرفتن مجازات‌های جایگزین حبس، متهم به ارائه آموزش‌های محیط زیست و تبیین مضرات شکار غیرمجاز به دانش‌آموزان محکوم شد که البته این حکم تحت نظر کارشناسان محیط زیست اجرا می‌شود.


پارک ملی بوجاق کیاشهر با سه هزار و 250 هکتار مساحت اولین بار در سال 1377 با عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و هم اکنون جزو مجموعه پارک‌های ملی کشور محسوب می‌شود. این پارک ملی که تالاب بوجاق کیاشهر را به عنوان یک منطقه بین‌المللی به مجامع جهانی معرفی کرده و دلتای رودخانه سفیدرود را در خود جای داده، یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان و آبزیان بشمار می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته