دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دﺑﯿﺮ ﮐﻞ ﮐﻨﻔﺪراﺳﯿﻮن ﺻﺎدرات تاکید کرد

تحقق دیپلماسی اقتصادی با اضافه‌شدن ماموریت اقتصادی به وزارت امور خارجه

دﺑﯿﺮ ﮐﻞ ﮐﻨﻔﺪراﺳﯿﻮن ﺻﺎدرات گفت: وزارت امورخارجه باید برای برقراری پیوند اقتصادی ایران با دیگر کشورهای صاحب‌نام گام‌های موثری بردارد.
کد خبر : 216620

مظفر علیخانی دﺑﯿﺮ ﮐﻞ ﮐﻨﻔﺪراﺳﯿﻮن ﺻﺎدرات در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به اینکه باید سیاست، اقتصادی شود تاکید کرد: سیاست در اقتصاد از دو بعد حاوی نکات اساسی بوده که در نخستین بخش آن باید به دیپلماسی سیاسی کشور و استفاده از ظرفیت‌های وزارتخانه‌ امور خارجه اشاره کرد.


وی ادامه داد: وزارت امورخارجه باید برای برقراری پیوند اقتصادی ایران با دیگر کشورهای صاحب نام گام‌های موثری را برداشته و حتی بهبود شرایط اقتصادی را به عنوان یک ماموریت وزارتخانه‌ای به دفاتر سفارتی و سرکنسولی ایران معرفی کند.


دبیرکل اتاق مشترک ایران و افغانستان به دیگر بعد سیاست در اقتصاد اشاره داشت و افزود: در گام بعدی تمامی ظرفیت‌های نظام باید به خدمت اقتصاد دربیایند، تمامی ظرفیت‌ها از قبیل ظرفیت وزارتخانه‌ها،‌ هیات وزیران، قانون‌گذاران،‌ بازرسی‌های نظارتی و برخورد با متخلفان و ... باید در بخش‌های صادرات،‌ تولید، صنعت،‌ کشاورزی و ... آماده به کار باشند و در راستای بهبود جایگاه کسب‌وکار کشور گام‌های مثبتی بردارند تا با ارسال سیگنال‌های مثبت به سرمایه‌گذاران بین‌المللی، ورود سرمایه به ایران با سهولت انجام شود.


علیخانی تاکید کرد: زمانی که سیگنال‌های مثبت فضای کسب‌وکار از اقتصاد ایران ارسال شود، زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با برندهای خارجی و همچنین تولید برند مشترک ایرانی با سرمایه‌گذار خارجی قوت گرفته و منفعت آن باعث تقویت جنبه‌های تولیدی و صادراتی می‌شود.


معاون امور استانهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه باید ریسک‌های اقتصادی در کشور کاهش یابد، تصریح کرد: برقراری امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران لازمه‌ای همچون پوشش ریسک‌های تجاری و سیاسی را دارد و از سوی دیگر باید با تعامل و اعتماد به فعالان بخش خصوصی،‌ رابطه حاکمیت با فعالان اقتصادی بهبود یابد.


علیخانی همچنین با تاکید بر آنکه ماموریت‌های اقتصادی در وزارت امورخارجه باید تقویت شود، گفت: این وزارت‌خانه باید از طریق سفیر و کارداران سفارت ایران، ماموریت شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را به سرمایه‌گذاران و شرکای کشورهای هدف ارائه کند و همچنین به‌صورت بالعکس فرصت‌های همکاری آن کشورها را به تجار ایرانی معرفی کنند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته