دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1394 - 20:24

نامه مهم وزیر نفت ایران به اوپک

وزیر نفت اطمینان داد که اوپک در روند افزایش تولید نفت ایران همراهی می‌کند.
کد خبر : 21576

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از رویترز، بیژن زنگنه در جریان سخنرانی امروز خود در سمینار بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین گفت: معتقدیم که بازگشت نفت ایران به بازار به طور تدریجی انجام خواهد شد و به زمان زیادی نیاز ندارد.


او ادامه داد: ما بلافاصله و یا یک ماه پس از لغو تحریمها، روزانه نیم میلیون بشکه نفت عرضه خواهیم کرد و پس از ٦ تا هفت ماه به سطح یک میلیون بشکه در روز می رسیم.


زنگنه با تاکید بر همراهی اوپک برای بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت گفت: مطمئنم کشورهای عضو اوپک همراهی می‌ کنند و بازگشت ایران به بازار را مدنظر قرار می‌ دهند.


وی همچنین تاکید کرد که افزایش عرضه نفت ایران، تاثیر منفی بر بازار نخواهد گذاشت.


وزیر نفت همچنین از ارسال نامه ای به اوپک با مضمون برنامه ایران برای بازگشت تولید نفت خود به ارقام پیش از دوره اعمال تحریم ها، بلافاصله پس از لغو آنها خبر داد.


بیژن زنگنه در حاشیه ششمین سمینار اوپک در پاسخ به پرسش خبرنگاری، موضوع ارسال نامه جمهوری اسلامی ایران به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را تایید کرد و گفت: بله! ما به اوپک نامه ای نوشته ایم. مضمون آن هم این است که ایران پس از لغو تحریم ها و در فاصله کوتاه، تولید نفت خود را به مقدار پیش از تحریم ها خواهد رساند.


وی افزود: از اوپک خواستیم این مساله را در تصمیم های خود لحاظ کند.


زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره انتظارش از اوپک پس از ارسال این نامه نیز گفت: اگر اعضای اوپک می خواهند قیمت ها در همین حدود بماند، انتظار داریم جا را برای ورود نفت ایران باز کنند.


بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام دیروز در سطوح بیش از ٦٤ دلار برای هر بشکه معامله شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته