دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و ... یاد دفاع مقدس را گرامی داشتند.
کد خبر : 215571

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مزار شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان غبارروبی و عطرافشانی شد.


روح‌الله عرب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند در آستانه ماه محرم و در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و غبارروبی مزار شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی رودهن که به همت بسیج کارکنان و شورای فرهنگی این واحد دانشگاهی و با حضور حسین غیبی مسئول بسیج ادارات و کارخانجات دماوند برگزار شد، اظهار کرد: «شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس با اقتدا به شهدای کربلا، راه شهادت را در پیش گرفتند و با صلابت و اقتدار مقابل دشمنان این مرز و بوم مقاومت کردند و به پیروزی رسیدند.»



عرب ادامه داد: «وظیفه ماست که به عنوان سربازان حریم ولایت، بیدار باشیم و اجازه چنین کاری را به دشمن ندهیم و این قبیل برنامه‌ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یک فرصت برای زنده نگه داشتن یاد و راه شهداست چرا که توجه به منویات مقام معظم رهبری و جلوگیری از فراموشی شهدا، موجب تحول و تعالی در زندگی می‌شود.»


در ادامه این برنامه مسئولان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن با حضور در مزار شهید گمنام والامقام این واحد دانشگاهی و نثار فاتحه و اهدای گل، با آرمان‌های بلند شهدا تجدید میثاق کردند.


همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسم قرائت زیارت عاشورا به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان در جوار قبور مطهر شهدای گمنام شهرستان برگزار شد.



فرماندار، بخشداران، فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه و مسئولان ادارات شهرستان و کارکنان آنان و استادان و کارکنان و هیات رئیسه دانشگاه در این مراسم معنوی و پر فیض شرکت داشتند.


به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر ایستگاه صلواتی در محوطه این واحد دانشگاهی برپا شد.



این ایستگاه صلواتی که به مناسبت گرامیداشت حماسه هشت سال دفاع مقدس در واحد پیرانشهر برگزار شد، حاضران را یاد روزهای باشکوه و ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می اندازد و باعث وجد و نشاط شد، خوشبختانه این حرکت فرهنگی همیشه مورد استقبال نسل جوان بویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه ها بوده است.


ایستگاه صلواتی در واحد پیرانشهر به مدت یک روز برپا شد و با استقبال چشمگیر مسئولان شهرستان، استادان و دانشجویان این واحد دانشگاهی روبرو شود.


اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سقز به همراه معاون سیاسی فرماندار، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سقز، رئیس و معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول بسیج اساتید و دانشجویی سقز به‌مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و ماه مبارک محرم در مراسم غبارروبی مزار شهدای این شهرستان حضور یافتند.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سقز با تسلیت ماه محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: «تقارن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با هفته دفاع مقدس رویدادی مبارک است.»


دکتر کیوان شافعی افزود: «امنیت امروز ایران اسلامی مدیون خون شهدای انقلاب و ایثارگران دفاع مقدس است.» این مراسم با قرائت قرآن و فاتحه خوانی و عطرافشانی مزار شهیدان خاتمه یافت.


نمایشگاه عکس و پوستر «جاودانه‌ها» به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه برگزار شد.



نمایشگاه عکس و پوستر «جاودانه ها» با همکاری بسیج دانشجویی شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در راستای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس در ساختمان اداری آموزشی این واحد دانشگاهی برگزار شده است.
در این نمایشگاه تعدادی از تصاویر حماسه‌های رزمندگان سلحشور در جبهه‌های حق علیه باطل در راستای حفظ و اعتلای نظام و انقلاب مقدس اسلامی و حراست از مرز و بوم را به تصویر کشیده است.


صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس، دکتر محمد شریفی و جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرجاسک با حضور در منزل شهید اسحاق ذاکری با همسر و فرزند شهید دیدار کردند.



به گزارش خبرنگار آنا از بندرجاسک، دکتر محمد شریفی با گرامیدشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن محرم الاحرام، جایگاه شهیدان را جایگاهی بس بزرگ و والا دانسته و گفت: «شهیدان رهروان واقعی سید و سالار شهیدان هستند و ان شاالله با انبیا و صالحین محشور خواهند شد.»


در پایان با اعطای هدیه و لوح سپاس از خانواده شهید ذاکری تجلیل شد.


به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس و ایام محرم در این واحد افتتاح شد.




در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور رئیس واحد، معاونین و مدیران واحد و نیز فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان رباط کریم برگزار شد؛ مسئولان و میهمانان از بخش های مختلف نمایشگاه شامل دفاع مقدس، شهدا، مدافعین حرم، حماسه عاشورا و ادامه نهضت حسینی بازدید کردند.


در پایان مراسم حاضران با اهدای شاخه گلی به صورت نمادین به شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.


این نمایشگاه در طول هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم آماده بازدید علاقه مندان و دانشجویان است.


به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا با حضور هیات رئیسه، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد برگزار شد.



در این مراسم دکتر عبدالحسن دولاح رئیس واحد سوسنگرد با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم بیان کرد: آرامش امروز جامعه ما و آینده این کشور ریشه در رشادت ها و ایثارگری های این عزیزان در دوران دفاع مقدس و پس از آن دارد که به شکرانه این نعمت باید قدردان این حماسه آفرینان ایران اسلامی باشیم.


دولاح با همراهی جمعی از همکاران و اساتید به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور در مزار شهدای سوسنگرد با تجدید میثاق با آرمان های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطرات آنان به غبارروبی و عطرافشانی مزار آن عزیزان پرداختند و در ادامه این برنامه از خانواده شهید معزز هشت سال دفاع مقدس به همراه رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان سوسنگرد دیدار و دلجویی و با اهدای هدایایی از خانواده این شهید عزیز تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته