دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1396 - 09:44

چاپ رمان «پس از تو AfterYou » نوشته جوجو مویز‎ از سوی دانشگاه آزاد تویسرکان

رمان «پس از تو AfterYou » ترجمه دکتر مسعود هاشی عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان از سوی انتشارات آسو تهران چاپ و وارد بازار شد.
کد خبر : 215553

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بنا به گفته مسعود هاشمی «پس از تو» عنوان رمانی است که جوجو مویز در ادامه رمان بسیار معروف و موفق «من پیش از تو » نوشته است. مویز اذعان کرده که از قبل قصد نوشتن ادامه‌ای برای من پیش از تو را نداشته است ولی ایمیل هایی که از سراسر دنیا در مورد سرگذشت لو و سایرین پس از اتفاقات من پیش از تو دریافت کرد و همچنین مرور دوباره شخصیت‌ها هنگام نوشتن فیلمنامه ی من پیش از تو؛ او را واداشت که داستان زندگی این شخصیت‌ها را در کتابی دیگر ادامه دهد. این کتاب نیز مورد استقبال بسیار زیاد طرفداران مویز قرار گرفت.


داستان کتاب پس از تو به هجده ماه پس از مرگ ویل برمی‌گردد. خواننده با لو در وضعیتی روبرو می‌شود که وی از طرفی با غم از دست دادن ویل و از طرف دیگر با عذاب وجدان ناشی از کمک به او برای پایان دادن به حیاتش دست و پنجه نرم می‌کند. روحیه و زندگی وی بسیار آشفته و پریشان است. لو دچار افسردگی شده است حال آنکه ماه‌ها قبل به ویل قول داده بود که تمام تلاش خود را بکند تا زندگی هیجان‌انگیز و شیرینی را تجربه کند. اما حالا هیچ فعالیت خاصی انجام نمی‌دهد، آپارتمانی در لندن می‌خرد و در فرودگاه به شغل نه چندان جذابی مشغول است.


پس از تو نوشته جوجو مویزخلاصه لو طی یک حادثه‌ای از پشت بام خانه‌اش به پایین می‌افتد و این اتفاق نقطه عطفی در زندگی فعلی‌اش محسوب می‌شود. وی در خانه‌ی والدینش به استراحت می‌پردازد تا آسیب‌های جسمی‌اش التیام پیدا کنند. خانواده‌اش وی را مجاب می‌کنند به گروه اندوه درمانی بپیوندد و با افسردگی‌اش مقابله کند. لو هر چند این را دوست ندارد ولی در این گروه با افراد جدیدی آشنا می‌شود و چیزهای جدیدی یاد می‌گیرد.


مترجم این کتاب در ادامه عنوان کرد: مسئله‌ای که جوجو مویز در کتاب پس از تو بر آن تمرکز دارد نیز توانایی انسان در بازسازی زندگی خود پس از اتفاقات غم‌انگیز و از دست دادن‌هاست. در این کتاب می‌خوانیم که لو چگونه بر اندوهی که زندگی‌اش را احاطه کرده فائق می‌آید. در این کتاب نیز همچنین اتفاقات شگفت‌انگیز زیادی می‌افتد و شخصیت‌های قدیمی در فضاهای جدیدی با هم روبرو می‌شوند. شخصیت‌های جدیدی نیز به زندگی لو پا می‌گذراند و زندگی او را دستخوش تغییرات می‌کنند.


مهم‌ترین آنها سم و لی‌لی هستند. سم یک پزشکیار و لی‌لی یک دختر نوجوان پولدار است که در ماجراهایی با لو روبرو می‌شوند. ماهیت این شخصیت‌ها به مرور برای لو روشن می‌شود. برخی معتقدند که هنوز جایی برای کتاب سوم در مورد زندگی لو وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب