دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1394 - 12:58
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه دوم حجم آموزش عالی در کشور را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با بهره مندی از هزار و ۶۵۰ عضو هیات علمی و ۱۵ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل، بزرگترین دانشگاه در سطح وزارت بهداشت است و پس از دانشگاه تهران، رتبه دوم کشور را از نظر حجم آموزش عالی دارد.
کد خبر : 21549

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در چهارمین جشن یکپارچه دانش‌آموختگان دانشگاه که شامگاه دیروز (سه شنبه)در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به سابقه ۱۶۰ ساله دانشگاه در آموزش عالی گفت: سابقه دیرین آموزش نوین پزشکی، از دارالفنون آغاز و پس از آن به مدرسه عالی طب و در نهایت به دانشگاه تهران ختم شد که از 30 سال گذشته تاکنون در قالب دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه دارد.


وی افزود: این دانشگاه با دارا بودن ۱۱ دانشکده و یک پردیس بین الملل، بیش از ۲۵۰ رشته در مقاطع مختلف علوم پزشکی ارائه می‌دهد که در سطح منطقه بی‌نظیر است. همچنین با بهره مندی از هزار و ۶۵۰ عضو هیات علمی و ۱۵ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل، بزرگترین دانشگاه در سطح وزارت بهداشت است و پس از دانشگاه تهران، رتبه دوم کشور را از نظر حجم آموزش عالی دارد.


جعفریان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران با دارا بودن 90 مرکز تحقیقاتی، دانشگاه برجسته پژوهشی کشور است، گفت: فارغ‌التحصیلان سال 94، به حدود 120 هزار دانش آموخته این دانشگاه در مقاطع مختلف افزوده شدند.


وی با توجه به تسهیلات آموزش رایگان در کشور گفت: حدود 150 هزار دانشجو از امکان تحصیلات رایگان برخوردارند و بدون هیچ بدهی فارغ التحصیل می‌شوند. در این میان نباید فراموش کنیم که مردم این کشور، هزینه تحصیلات رایگان ما را داده‌اند و نسبت به آنها دینی داریم که باید اداء کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاریخ غنی و دیرین چندین هزار ساله ایران را برای بسیاری از کشورهای دنیا مانند یک رویا دانست و گفت: وقتی خود را وارث تمدن عظیم کوروش کبیر می‌دانیم، باید ببینیم که چرا کوروش کبیر شد و خود ما برای عظمت کشورمان چه کاری می‌توانیم بکنیم. در واقع، باید برای بقای عظمت کشور نقش آفرینی کنیم و ببینیم با توجه به معلوماتی که کسب کردهایم، برای مملکت خود چه کاری می توانیم انجام دهیم.


دکتر جعفریان جشن دانش‌آموختگی فارغ‌التحصیلان با حضور رئیس دانشگاه را از سنت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران خواند و خطاب به فارغ‌التحصیلان گفت: شما که دانش‌آموختگان سال 94 هستید، با افکار، ایده‌ها و حرکت‌های نو وارد آموزش عالی کشور شوید و تلاش کنید تأثیرات مثبتی از خود در محیط زندگی و کار بر جای بگذارید.


وی در پایان ضمن تشکر از حضور وزیر بهداشت و معاونان وی، اساتید و همکاران دانشگاه در این مراسم، وجود خستگی ناپذیر استاد بهادری رئیس دفتر دانش‌آموختگان را برای همه یک الگو خواند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته