دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرنظارت برناشران سازمان بورس اعلام کرد:

اثر مصوبه مهم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در بازگشایی نماد بانک ها

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اعلام اثر مصوبه مهم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی گفت: در برآورد کلی، امکان بازگشایی نماد بانک ها بدون برگزاری مجمع وجود دارد اما گزارش حسابرسی شده ملاک است .
کد خبر : 215292

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، سعید محمد علیزاده، درباره اثر مصوبه مهم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مبنی بر تعیین تکلیف صورت های مالی و گزارش های سالیانه بانک ها گفت: طبق این مصوبه، ابهام بانک ها در مورد ارایه گزارش های مربوط به صورت های مالی برطرف شده است .


وی ادامه داد: تا پیش از این 15 بانک حاضر در بورس و فرابورس که با توقف نماد روبرو هستند اعلام می کردند امکان ارایه اطلاعات را ندارند اما با این مصوبه چنین بهانه و مانعی برطرف شده است.


مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در برابر این سئوال که با این اوصاف اگر بانکی اقدام به تکمیل اطلاعات الزامی و انتشار در کدال کند، آیا می تواند شاهد بازگشایی نماد باشد یا خیر و باید حتما" مجمع سالانه را برگزار کند؟ توضیح داد: در یک برآورد کلی، امکان بازگشایی نماد بانک ها بدون برگزاری مجمع سالانه وجود دارد اما گزارش حسابرسی شده هر یک از بانک ها ملاک بوده و نیاز به بررسی دارد.


علیزاده ادامه داد: در صورت تکمیل اطلاعات بانک ها و ارایه گزارش های حسابرسی شده مناسب و بدون مانع، سازمان بورس در اولین فرصت اقدام به بازگشایی نماد بانک ها می کند. چرا که با توقف چند ماهه بانک ها ، موضوع نقدشوندگی از اهمیت بالایی برخوردار است.


براساس این گزارش، طبق مصوبه مهم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی که در اختیار بورس پرس قرار گرفت، صورت های مالی و گزارش های سالیانه بانک ها تعیین تکلیف و استاندارد شده و می تواند حسن ختامی برای حل غائله دو ساله بانک ها شود.


طبق این مصوبه که 21 شهریور در 7 بند به امضاء مسعود کرباسیان و ولی اله سیف رسیده ، اصلاحاتی مدنظر قرار گرفته و بانک ها ملزم فقط به ارایه یک صورت مالی و یک گزارش حسابرسی برای برگزاری مجمع شده اند.


علاوه بر این مصوبه ، 28 شهریور اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی نامه ایی نمونه به همه 33 بانک و موسسه مالی و اعتباری و 17 موسسه حسابرسی ارسال کرده و خواسته تا مفاد مصوبه جدید وزارت اقتصاد و بانک مرکزی رعایت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته