دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1396 - 11:08

آشنایی با بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی‎ کانون دانشجویی واحد تهران غرب

کانون بازی‌های رایانه‌ای واحد تهران غرب یکی از کانون‌های فعال دانشجویی است که تحت پوشش حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد از سال 95 فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرده و به تحقیق و تولید بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای می‌پردازد.
کد خبر : 215256

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد رخشانی‌زاده دبیر کانون بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب دانشجوی کارشناسی صنایع است و امیرمحمد نوری نژاد و امیر باقرزاده دانشجویان کارشناسی عمران و پگاه نورپور و پدرام پورزنجانی دانشجویان کارشناسی صنایع اعضای شورای مرکزی آن هستند.


اعضای این کانون از زمان اخذ مجوز تاکنون با تعامل و هم فکری یکدیگر و با همکاری صمیمانه پانته‌آ واعظ‌نیا کارتونیست، انیماتور، فوق لیسانس کارگردانی انیمیشن دانشکده سینما تئاتر فعالیت‌های قابل توجهی را در عرضه بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای داشته است. به طوری که تیر96 برای نخستین بار با ارائه 5 بازی تولید شده که دو بازی آن به نام‌های «مدافعان» و «توهم یا illusion» تحت سیستم عامل ویندوز و سه بازی دیگر به نام‌های «الکترون جو»، «هفت سین جو» و «آزمایشگاه هیگن» برای موبایل طراحی شده بود در نخستین رویداد تجربی و بین المللی صنعت بازی های رایانه ای تهران Tehran Game Convention(T.G.C) در کنار بر‌ترین‌ها و واحدهای قزوین و کاشان دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافتند و محصولات خود را به نمایش گذاشتند.


رویداد تجربی و بین المللی صنعت بازی های رایانه ای تهران با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت Game Connection فرانسه، به عنوان نخستین رویداد تجاری(B2B) بین‌المللی صنعت بازی‌های رایانه‌ای 15 و 16 تیر 96 در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد. در این رویداد مهم بیش از ۱۵۰۰ ناشر و تولید کننده بازهای رایانه‌ای معتبر از سراسر دنیا حضور داشتند و با معرفی بازی‌ها، تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار دادند.


بازهای تولید شده از سوی کانون:



بازی «مدافعان»


یک بازی کامپیوتری و اقتباسی سمبلیک از داستان شهید سید مصطفی موسوی، جوان‌ترین شهید مدافع حرم و دانشجوی رشته مهندسی مکانیک واحد تهران غرب است. شخصیت اصلی این بازی کیانوش رستمی قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۶ است که در عملیاتی کنار امیر نوری (بازیگر سینما و تلویزیون) و شهید مصطفی موسوی، قصد دارند شهرالعیس سوریه را آزاد کنند که در این عملیات سید مصطفی موسوی به شهادت می‌رسد..تهیه این بازی در حوزه بازی‌سازی یک کار فرهنگی و اقتصادی است و علاوه بر تولید و اشتغال، ارزش‌های فرهنگی و ملی را در جامعه ترویج می دهد.


بازی «توهم یا illusion »


یک بازی کامپیوتری است که داستان آن حول محور شخصیت یک پسر دبیرستانی است که در زندگی با مشکلات فراوانی روبرو بوده، متاسفانه آلوده به مواد مخدر می‌شود و بعد از مصرف این مواد دچار توهمات شدید و بیماری روانی به نام دوگانگی شخصیت می‌شود. هدف از ساخت این بازی، تولید یک بازی رایانه‌ای پرقدرت و پرمحتوا برای مارکت‌های جهانی است و به نوعی نحوه مقابله با اهداف گروه مافیا و کارتل‌های مواد مخدر را نشان می‌دهد. این بازی دارای محتوای فرهنگی قابل توجهی بوده و به بازیکن القا خواهد کرد که علیرغم مدشدن موادهای توهم زای لوکس و مدرن در بین اقشار روشنفکر در این دام نیافتند.



بازی «هفت‌سین جو» یک بازی موبایلی با موتور یونیتی (unity) است که برای سیستم عامل‌های اندروید و ios طراحی و ساخته شده است. این بازی در نسخه اول خود دارای 20 مرحله است که در طراحی آن از اِلمان‌های نوروزی، سفره هفت‌سین و فرهنگ دید و بازدید استفاده شده است. این بازی با توجه به محدودیت زمانی که در مرحله وجود دارد، اهداف خاصی را برای تکمیل مراحل دنبال می‌کند.


بازی «الکترون‌جو»: این بازی با استفاده از تکنیک ساده الکترون‌ها و یون‌های مثبت و منفی و با موتور بازی ‌سازی «کانستراکت 2» ساخته شده و برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است. در این بازی قوانین ساده فیزیکی حاکم است و برای تکمیل هر مرحله باید همه یون‌ها به همدیگر متصل شوند.


بازی «آزمایشگاه هیگن»


این بازی اقتباسی است از اولین بازی ویدئویی به نام «تنیس فور تو» که از سوی ویلیام هیگین بوتم -فیزیکدان آمریکایی ساخته شده بود. یک مسابقه تنیس که در یک دستگاه اوسیلوسکوپ می‌شد آن را بازی کرد و منجر به ایده اولیه ساخت این بازی موبایلی شد. در این بازی بازیکن باید با تغییر مشخصه های موج مراحل بازی را رد کند .


به جز این 5 بازی، بازی‌های دیگری هم از سوی کانون دانشجویی بازی‌های رایانه‌ای واحد تهران غرب در دست طراحی و ساخت است.


نشریه بازی جو، مجله رسمی این کانون است که به‌صورت دوماهنامه و از اردیبهشت 96 منتشر می‌شود. از دیگر فعالیت‌های این کانون می‌توان برگزاری کارگاه آموزشی «بازی سازی» و حضور فعالانه در برگزاری مراسم از ایده تا عمل را نام برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته