دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1396 - 10:29
گفت‌وگوی آنا با یکی از ثبت نام کنندگان رشته پزشکی

دانشگاه آزاد را بعد از تحقیق و بررسی و مقایسه با دانشگاه‌ها برگزیدم

مهدی رستمی یکی از قبول‌شدگان رشته پزشکی ورودی سال 1396 دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران است او با این اعتقاد که توفیق قبول شدن در رشته پزشکی با هدف خدمت به مردم افتخار بزرگی است که بدون توکل به خدا و توسل به ائمه اطهارحاصل نمی شود می گوید: دانشگاه آزاد را بعد از تحقیق و بررسی و مقایسه سطح علمی با دانشگاهها برگزیدم.
کد خبر : 214818

سایه بیگدلی: روزهای ثبت نام از دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران با همه فراز و فرودها و دغدغه های دانشجویان برای انتخاب اصلح برای ادامه تحصیل به پایان رسید.


اکثر پذیرفته شدگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران طبق روال همه ساله از بین برترین و سرآمدهای کنکور سراسری هستند این قبیل دانشجویان معمولاٌ حق انتخاب و شانس ثبت نام در رشته مشابه و حتی بالاتر را در دانشگاه های دولتی هم دارند ولی گزینه نهایی غالب آنان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی است.


برای بررسی و صحت این موضوع و پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟ در روز ثبت نام دانشجویان جدید رشته پزشکی با دانشجویی که با همسر جوان خود برای ثبت نام آمده است به گفت‌وگو نشستم.



مهدی رستمی یکی از قبول شدگان رشته پزشکی ورودی سال 1396 دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران است شاید دلیل انتخاب او برای انجام این گفت‌وگو چهره گشاده و مصمم اوست که صبورانه و خوشحال در انتظار انجام تشریفات اداری از مرحله احراز هویت تا دریافت برگه انتخاب واحد و تا مرحله پایانی صدور کارت دانشجویی است.


با او در سالن تربیت بدنی جایی که به علت وسعت و گنجایش بیشتر برای ثبت نام و استقبال از تعداد کثیری از دانشجویان جدید با نظم و ترتیب خاصی چیدمان شده است گفت‌وگو می کنم.


آقای ابطحی پزشک و متخصص اطفال و طبیب دوران کودکی ام بودند و همین عامل باعث شد بیش از پیش در انتخابم برای پزشکی پافشاری کنم

آقای رستمی با تبریک بخاطر قبولی شما در رشته پزشکی آیا شما در دانشگاه های دولتی هم پذیرفته شدید؟


بله راستش انتخاب بین رشته پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس و رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران کمی برایم سخت بود اما با تحقیق و بررسی و مقایسه سطح علمی دانشگاه ها در نهایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کردم.


اعتقاد کامل دارم توفیق قبول شدن در رشته پزشکی برای خدمت به مردم افتخار بزرگی است و من ایمان دارم این موفقیت بدون توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار به دست نمی آمد.


آیا از انتخاب دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل خود راضی هستید؟


بله بویژه هنگامی که در جریان ثبت نام، آقای دکتر سیدعلی ابطحی رئیس دانشگاه را هنگام بازدید از روند ثبت نام در سالن تربیت بدنی دیدم، ایشان پزشک و متخصص اطفال و طبیب دوران کودکی ام بودند و همین عامل باعث شد بیش از پیش در انتخابم پافشاری کنم و بر خود بالیدم که خداوند چنین لطفی را شامل حال من و امثال من کرده است تا بتوانم با عنایات الهی پا در جای پای چنین بزرگانی بگذارم و به مردم سرزمینم اینگونه خدمت کنم.



انگیزه شما برای انتخاب رشته پزشکی چه بود؟


دقیقا به خاطر ندارم که چندسال داشتم اما خوب می دانم که هنوز نمی توانستم جملات را کامل بگویم که در راهروهای بیمارستان و آزمایشگاه ها به دنبال پدرم در محل کارش از این اتاق به آن اتاق می رفتم پدرم دکتری دامپزشکی دارد و متخصص رشته میکروبیولوژی است و در کارش عشق و علاقه خاصی دارد و مورد علاقه همکاران و دوستانش بود به همین دلیل عشق به رشته پزشکی از همان ابتدای کودکی با من عجین شده است و در این مسیر پدرم همیشه الگو و مشوق و حامی من بوده اند.


دیدن تلاش های همسرم و همکارانش برای ایجاد آرامش در دل های بیماران انگیزه ای شد تا به رویاهای کودکی ام در مورد انتخاب رشته پزشکی جانی دوباره دهم و این بار جدی تر به آن بیندیشم در حقیقت همسرم با فداکاری من را برای رسیدن به هدفم یاری کرد

شما متاهل هستید؛ ازدواج را مانعی برای ادامه تحصیل خود در رشته پزشکی نمی دانید؟


خیر، برعکس اگر یک ازدواج مناسب و به موقع باشد می تواند عامل تاثیرگذاری برای موفقیت بیشتر جوانان باشد. بنده نیز بعد از آنکه در مقطع فوق لیسانس مهندسی عمران گرایش سازه قبول شدم، سال 1393 به یاری والدین دلسوزم، زندگی مشترکم را آغاز کردم.


همسرم پزشک عمومی فارغ التحصیل سال 1391 از دانشگاه علوم پزشکی زنجان بود که در دوران آغازین متاهلی در یکی از مناطق محروم کشور مشغول گذراندن طرح خود بود. گاهی اوقات که فرصت داشتم او را در این کار همراهی می کردم و با او به روستاها و مراکز بهداشتی می رفتم. دیدن تلاش های او و همکارانش برای ایجاد آرامش در دل های بیماران و رفع درد آن دردمندان انگیزه ای شد تا دوباره به رویاهای کودکی ام در مورد انتخاب رشته پزشکی جانی دوباره دهم و این بار جدی تر به آن بیندیشم در حقیقت همسرم با فداکاری من را برای رسیدن به هدفم یاری کرد.


یعنی شما از رشته مهندسی عمران به رشته پزشکی گرایش پیدا کردید؟


بله انتخاب رشته من در دوران دبیرستان تحت تاثیر محیط و دوستانم به سمت رشته ریاضی و فیزیک کشیده شد و سال 1380 موفق به اخذ دیپلم ریاضی و فیزیک شدم و پس از گذراندن دوران پیش دانشگاهی در سال 1381 و شرکت در آزمون کنکور در رشته لیسانس مهندسی مکانیک گرایش سیالات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج قبول شدم و تمام تلاش خود را کردم تا با موفقیت این دوران را بگذرانم بعد از آن در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم و با کسب رتبه 1 در رشته فوق لیسانس مهندسی عمران گرایش سازه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر قبول شدم.


در این مقطع با کسب بهترین نمره ها با معدل کل 18.5 در سال 1395 فارغ التحصیل شدم در این میان در دوران دانشجویی و در وقفه ای که بین دو مقطع تحصیل ایجاد شد مشغول به کار شدم هرچند در تمام آن مدت به مسیر نرفته خود فکر می کردم و قلبم به دنبال علایق کودکی ام در کوچه پس کوچه های ذهنم می گشت و بالاخره تصمیم گرفتم در رشته پزشکی به ادامه تحصیل بپردازم تا در کنار همسرم شاهد به ثمر نشستن آرزوها و خدمت به همنوعان خود و ارتقای بهداشت و سلامت جامعه در مناطق محروم کشورم باشم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته