دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 15:37
در واحد ورامین – پیشوا

وزیر اطلاعات: مذاکره‌کنندگان نیروهای امین و مورد اعتماد انقلاب هستند

وزیر اطلاعات در هفتمین همایش پیشگامان انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا برگزار شد، اظهار کرد: دولت یازدهم دولت همه ملت ایران است و همه باید از این دولت حمایت کنند.
کد خبر : 21463

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ورامین، حجت الاسلام سید محمود علوی در این همایش که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری، ائمه جمعه، فرمانداران، خانواده های معظم شهیدان، محققان و اندیشمندان، استادان و دانشجویان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام جعفر صادق (ع) این واحد دانشگاهی برگزار شد، با بیان این که اکنون جنگ نرم و جنگ دیپلماسی آغاز شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب از اصل مذاکرات حمایت می­ کنند و همه مردم بدانند که مذاکره کنندگان نیروهای امین و مورد اعتماد انقلاب هستند و رهبری بارها در جلسات علنی و خصوصی از این افراد حمایت کرده اند، اما طرف مقابل را حیله گر و فریبکار می‌دانند.


وزیر اطلاعات افزود: آنها که این طور به دولت حمله می کنند، حواسشان باشد، شرایط الان با شرایط هشت سال قبل فرق می کند.


تصمیم نهایی را در مذاکرات رهبر معظم انقلاب اتخاذ می کنند


علوی اظهار کرد: مـتأسفانه برخی‌ها مسئولان مذاکره کننده را خائن می‌نامند که این امر سبب می ­شود آنان پشتوانه و دلگرمی در مذاکرات نداشته باشند و نتوانند از حقوق ملت ایران دفاع کنند.


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسئولان مذاکره کننده با عزت و سربلندی در این مذاکرات از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند و به طرف مقابل فهمانده‌اند تصمیم نهایی را در مذاکرات رهبر معظم انقلاب اتخاذ می‌کنند.


وزیر اطلاعات تصریح کرد: باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم و نگوییم که مذاکرات ذلیلانه است.


علوی با بیان این که شرط موفقیت، حفظ وحدت است، اظهار کرد: هر بار که دشمن دوگانگی را دیده به ما چنگ و دندان نشان داده است.


وی از همه جریان‌های سیاسی و ملت ایران خواست از مسئولان مذاکره کننده حمایت کنند تا آنان با شجاعت، شهامت و اقتدار کامل از حقوق ملت ایران در برابر استکبار جهانی در مذاکرات دفاع کنند.



هدف نهضت امام خمینی (ره) بازگشت به تمدن اصیل اسلامی با تکیه بر منطق بود








علوی از همه جریان‌های سیاسی و ملت ایران خواست از مسئولان مذاکره کننده حمایت کنند تا آنان با شجاعت، شهامت و اقتدار کامل از حقوق ملت ایران در برابر استکبار جهانی در مذاکرات دفاع کنند

دکتر حسینعلی شیبانی هم با گرامیداشت یاد وخاطره امام راحل عظیم الشأن (ره) و شهیدان نهضت انقلاب اسلامی تأکید کرد: قیام 15 خرداد این منطقه، یکی از مهمترین قیام‌های انقلابی مردم ایران اسلامی بود که در دفاع از ولایت فقیه و مرجعیت شیعه شکل گرفت و پایه ‌های رژیم منحوس پهلوی را به لرزه انداخت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا بر بازگویی واقعه 15 خرداد، برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: این قیام تاریخی، در زوایا و ابعاد مختلف سیاسی ، فرهنگی، دینی و اجتماعی قابل بررسی است و در واقع نشانگر پیوند مردم و روحانیت در مقابل سلطه ی طاغوت و هم چنین نماد مبارزه با ظلم وستم است.


وی تصریح کرد: هدف نهضت امام خمینی(ره) ، بازگشت به تمدن اصیل اسلامی با تکیه بر قدرت منطق بود، نه با زور و شمشمیر ، چرا که اسلام با معرفی عالی ترین طرح های زندگی، بر دل های مردم حکومت می کند.


رئیس همایش پیشگامان انقلاب اسلامی ادامه داد: در این قیام تاریخی و ماندگار بهترین جوانان این دیار کفن پوش به خاک و خون کشیده شدند تا مسیر انقلابی ملت ایران به رهبری امام راحل(ره) در مسیر درست به راه خود ادامه داده و راه پیروزی خود را در 22 بهمن سال 57 هموار سازد.


حجت الاسلام رحمتی نیا امام جمعه شهرستان پیشوا نیز با یادآوری روزهای غرورآفرین 15 خرداد 42 خاطرنشان کرد: مردم متدین این منطقه در دفاع از مرجعیت خود در روز دوازدهم محرم بنا را بر قیام نهادند و با علم به اینکه این مسیر زندان دارد یا به شهادت خودشان ختم می شود این راه را با قاطعیت ادامه دادند.


پیشوا در سال گذشته امن ترین شهرستان استان تهران شد


همچنین فرماندار شهرستان پیشوا در سخنانی به اهمیت گرامیداشت یوم الله 15 خرداد تأکید کرد و گفت: از دیر باز مردم متدین و انقلابی شهرستان پیشوا اصالت مذهبی خود را خفظ کرده اند و حضور پر رنگ در هشت سال جنگ تحمیلی و تقدیم بیش از سیصد شهید از مصادیق بارز این ادعا است.


ملکوتی خواه عنوان کرد :شهرستان پیشوا در سال گذشته به عنوان امن ترین شهرستان استان تهران شناخته شد که این امر نمایان گر اصالت فرهنگی و مذهبی شهرستان پیشوا می باشد.


در بخش دیگری از این همایش حجت الاسلام حسینی دبیر همایش خاطرنشان کرد : هر ملت و جامعه ای در تاریخ زندگی خویش شاهد وقایع و رخدادهایی است که هویت و حیثیت ملی، دینی و انقلابی آن جامعه را شکل می دهد و انقلاب اسلامی ایران ، پدیده‌ای شگرف در تاریخ معاصر است که توجه به ابعاد آن می‌تواند زمینه مناسبی برای مطالعات جامعه ‌شناسی انقلاب قرار گیرد .


سید احمد حسینی با ارائه گزارش از روند اجرایی همایش اظهار کرد: محورهای اصلی همایش شامل نهضت 15 خرداد ونقش مردم ، نهضت 15 خرداد و اندیشه های امام خمینی(ره) ، نهضت 15 خرداد و اسنادتاریخی ، نهضت 15 خرداد از منظر هنر بود که پس از داوری توسط کمیته علمی آثار برگزیده مشخص گردید.


سه نفر از ارائه کنندگان مقالات برتر ، مقاله ی خود را به صورت سخترانی ارائه دادند و تجلیل از خانواده معظم شهیدان 15 خرداد و رونمایی از جشنواره ملی طلوع خرداد توسط مسؤلین حاضر در جلسه از دیگر برنامه های این همایش بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته