دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عبدالرضا اکبری در گفت‌وگو با آنا:

به سادگی از عشق جوانان به جبهه‌ها نگذریم/ هنر دفاع مقدس را اسیر سوژه‌های تکراری نکنید

این بازیگر معتقد است: در سینمای دفاع مقدس انگار با کمبود سوژه‌های بدردبخور مواجه شده‌ایم. درحالیکه موضوعات جدید قابل تصویر کردن، خیلی هم زیاد است. نمی‌دانم چرا برخی دوباره سراغ موضوعات تکراری می‌روند.
کد خبر : 214338

عبدالرضا اکبری، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به دوران جنگ تحمیلی، بیان کرد: هیچوقت آن دوران را فراموش نخواهم کرد؛ جنگی که همه مردم را درگیر خودش کرده بود. اشتیاق جوانانی که همه نیز دوست داشتند به جبهه بروند و در کنارش تشویش و نگرانی خانواده‌ها از اینکه بر عزیزانشان چه می‌گذرد، فضای خاصی ایجاد کرده بود.


وی با تأکید بر همدلی مردم و خانواده‌ها در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: آن سال‌ها که خیلی هم برای من دور نیست، را بخوبی در تولیداتمان می‌بینم. سریال‌ها و فیلم‌های ما، نمایش قابل قبولی از فضا و دوران جنگ تحمیلی دارند هرچند که اندک ساخته می‌شوند.


این بازیگر با اشاره به روند تولیدات تصویری در این ژانر، عنوان کرد: الان انگار با کمبود سوژه‌های بدردبخور مواجه شده‌ایم. درحالیکه موضوعات جدید قابل تصویر کردن، خیلی هم زیاد است.


اکبری تأکید داشت: احساس می‌کنم این موضوعات، برای فیلمساز ما دور از دسترس شده است. نمی‌دانم چرا برخی‌ دوباره سراغ موضوعات قبلی می‌روند که بارها نیز به فیلم و سریال تبدیل شده‌اند.


وی درباره چرایی این مسأله یادآور شد: بخشی از این قضیه به مدیریت سینمای دفاع مقدس برمی‌گردد. باید تلاش کنند و قصه‌های خوبی را فراهم سازند و البته امکانات درست و حسابی را نیز برای فیلمسازی، تدارک بینند.


عبدالرضا اکبری توضیح داد: حمایت و تهیه امکانات لازم وظیفه مسئولینی است که بالای سر سینمای دفاع مقدس هستند. اینها باید شرایط را در ابتدا آماده کنند تا فیلمساز فضا را برای ورود مهیا ببیند.


وی در پایان بر حمایت بیشتر برای ساخت تولیدات جذاب و باکیفیت با محوریت دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: بالاخره اگر کسی می‌خواهد مستقیما وارد کار جنگی ساختن، شود قطعا کار سختی دارد. همچنانکه وقت و سرمایه می‌خواهد و امکانات وسیع می‌‌طلبد بنابراین باید در این زمینه حمایت کافی صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته