دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 14:38
در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد تهران غرب مطرح شد:

طه هاشمی: هنر و موسیقی موجب رشد و تعالی روح انسان می‌شود/ یاسر هاشمی: دانش و عمل صالح انسان را از خسران دور می‌کند

اولین مراسم فارغ ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، روز گذشته با حضور یاسر هاشمی، رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد، دکتر طه هاشمی،معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد و برخی دیگر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 21432

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درحضور یاسر هاشمی، طه هاشمی، پروین داداندیش، مسئولان، اساتید و خانواده‌های دانش آموختگان و با اجرای منصور ضابطیان،‌ عصر روز دوشنبه برگزار شد.


پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی


دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در‌ پیامی به مناسبت جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران غرب از مدیران و مسئولان دانشگاه تهران غرب قدردانی کرد.


در متن این پیام آمده است:








در ادامه این مراسم، معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، در سخنانی کوتاه ضمن تبریک به دانش‌آموختگان دانشگاه تهران غرب و ابراز خرسندی از برنامه‌های متنوع این جشن خاطر نشان کرد: جامعه را نباید از اتفاق‌های مباح محروم کرد. موسیقی و هنر حق مسلم هرجامعه‌ای است که عرصه‌های رشد و تعالی را برای انسان مهیا می‌کند. کسانی که مانع این مسائل می‌شوند جلوی رشد و تعالی مردم را می‌گیرند.

فرزندان عزیزم، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب


اینک که با اتکال به خداوند متعال و تاسی از سیره انبیاء و اولیاء، مسیر علم‌آموزی و دانش‌اندوزی را برگزیده‌اید و به لطف پروردگار متعال یکی از مراحل زندگی خود را با سربلندی گذرانده‌اید، وظیفه خود می‌دانم در این ایام گرانقدر که مزین به نام منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و حضرت علی اکبر (ع) است، به شما آینده‌سازان میهن اسلامی تبریک و تهنیت بگویم و از درگاه ایزد منان، توفیق روزافزون در سایر مراحل زندگی‌تان را مسئلت کنم.


خرسندم شما فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تحصیل کرده‌اید و با تکیه بر سرمایه‌گذاری علمی خود گامی بلند در جهت پیشرفت و رفع مشکلات کشورمان برداشته‌اید و دریافته‌اید که کلید حل معضلات دانایی و آگاهی است و نیروی انسانی کارآمد زیربنای توسعه هر کشوری است.از مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تشکر می‌کنم و دست یکایک استادان دلسوز و خدوم شما را به نشانه سپاسگزاری می‌فشارم.


یاسر هاشمی: آنچه انسان را از خسران دور می کند، کسب دانش و عمل صالح است


در این مراسم، یاسر هاشمی، رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک به دانش‌آموختگان این دانشگاه با اشاره به سوره مبارکه عصر، راه رهایی از خسران و زیان را تولید دانش، عمل صالح و ایمان دانست و گفت: همانطور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که درسوره علق نیز آمده اولین نعمت بعد از آفرینش، توانایی کسب دانش است و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با سه دهه فعالیت موفقیت‌آمیز توانسته در این زمینه به یکی از قطب‌های علمی کشور تبدیل شود.


یاسر هاشمی ضمن تاکید بر نقش دانشگاه آزاد در جامعه علمی به جمعیت 5 میلیون دانشجوی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد نسبت به سه دهه گذشته نزدیک به 25 برابر افزایش یافته است .


وی همچنین درباره برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد عنوان کرد: با مدیریت جدید،‌ سیاست گذاری‌ها و کمک مسئولان دانشگاه آزاد در آینده‌ای نزدیک، این جامعه علمی به دانشگاه کارآفرین تبدیل خواهد شد تا نقش پررنگ‌تری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.


طه هاشمی: جامعه را نباید از اتفاق‌های مباح محروم کرد


در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، در سخنانی کوتاه ضمن تبریک به دانش‌آموختگان دانشگاه تهران غرب و ابراز خرسندی از برنامه‌های متنوع این جشن خاطر نشان کرد: جامعه را نباید از اتفاق‌های مباح محروم کرد. موسیقی و هنر حق مسلم هر جامعه‌ای است که عرصه‌های رشد و تعالی را برای انسان مهیا می‌کند. کسانی که مانع این مسائل می‌شوند جلوی رشد و تعالی مردم را می‌گیرند.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ما به عنوان مسئول از هنر و موسیقی برای توسعه فرهنگی حداکثر استفاده را می‌کنیم، زیرا معتقدیم این موضوعات ابزار تعالی روح انسان‌ها هستند.


داداندیش: دانشگاه آزاد موجب توزیع عادلانه علم درکشور شد


رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب، دکتر پروین داداندیش نیز ضمن خیرمقدم به مهمانان و خطاب به دانش آموختگان گفت: اکنون که به لطف الهی و تلاش توانسته‌اید دوره تحصیلی کارشناسی را دراین واحد دانشگاهی با افتخار تمام کنید این موفقیت را به شما تبریک می‌گویم و خدا را شاکرم که توفیق خدمت در دانشگاهی را دارم که 33 سال پیش با تدبیر خردمندانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، تایید امام راحل(ره) و حمایت مردمی به شجره طیبه تبدیل شده است.


پروین داداندیش دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از برگ‌های زرین انقلاب اسلامی برای توسعه علمی کشور دانست و بیان داشت: این دانشگاه حدود 35 تا 50 درصد بار آموزش عالی کشور را برعهده دارد و سهم 56 درصدی در توسعه تحصیلات تکمیلی و تولید 20 درصدی علم در ایران را به خود اختصاص داده است.


داداندیش درباره فعالیت‌های دانشگاه تهران غرب افزود: دانشگاه آزاد تهران غرب از سال 1373 تاکنون 10642 فارغ التحصیل داشته و امروز نزدیک به 20 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.


وی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در ایران تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان یک ضرورت برای کسانی که توانایی ورود به دانشگاه دولتی را ندارند تا حد زیادی توانسته است انتظارات را برآورده سازد و موجب توزیع عادلانه علم درکشور شود.


رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب در پایان گفت: فارغ‌التحصیلی پایان کار نیست و ابتدای ورود به عرصه‌های مختلف اجتماعی است. ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا دانش‌آموختگی حدود 150 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران غرب را ارج نهیم و یادآور شویم دانایی رمز قدرت و پیشرفت جوامع است.


جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با قرائت سوگندنامه،‌ اهدای مدال به دانش آموختگان و تقدیر از آنها درفضایی شاد به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته