دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 13:42

روس اتم: ساخت و ساز نیروگاه بوشهر 2، پاییز آغاز می‌شود

شرکت روس اتم اعلام کرد: ساخت و ساز نیروگاه برق هسته‌ای شماره 2 بوشهر از پاییز سال 2015 آغاز می‌شود.
کد خبر : 21424

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از ریانووستی، سرگئی کریینکو رئیس دفتر اجرایی روس‌اتم که یک شرکت دولتی فعال در زمینه انرژی در روسیه است روز دوشنبه اعلام کرد که کار ساخت و ساز نیروگاه اتمی بوشهر 2، از پاییز سال 2015 آغاز خواهد شد.


این مقام روس‌اتم افزود: در حال حاضر فعالیت‌هایی در جریان است و در حال پیگیری امور هستیم. فعالیت‌های کامل ساخت و ساز در بوشهر 2، از پاییز آغاز می‌شود.


پیش از این خبرگزاری ایتارتاس گزارش داده بود ایران و روسیه به یک بسته توافقی برای ساخت 8 واحد نیروگاه هسته‌ای در ایران، از جمله ساخت مرحله دوم نیروگاه بوشهر دست یافته‌اند.


روس‌اتم با سازمان انرژی اتمی ایران همکاری دارد و در آبان 1393 قراردادی برای ساخت دو رآکتور جدید در نیروگاه اتمی بوشهر امضا کرد.


نیروگاه 1000 مگاواتی بوشهر هم‌اکنون در حال تولید برق با 40 درصد از ظرفیت‌اش است. ایران قصد دارد در آینده بتواند 20 هزار مگاوات برق تولید کند که برای این کار نیازمند ساخت 20 نیروگاه برق هسته‌ای است.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران نیز پیش از این با اعلام تصمیم تهران برای ساخت دو نیروگاه دیگر در بوشهر از مذاکرات اولیه با روسیه برای ساخت دو نیروگاه جدید خبر داده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته