دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1396 - 13:48
با برگزاری جشن دانش‌آموختگی 50 دانشجوی پزشکی

تعداد دانش‌آموختگان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد از مرز 1800 نفر گذشت

 با برگزاری جشن دانش آموختگی 50 نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، تعداد دانش‌آموختگان پزشکی این دانشگاه از مرز 1800 نفر گذشت.
کد خبر : 214122

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد که در جمع دانش‌آموختگان پزشکی و خانواده های آنها حضور داشت با اعلام این خبر گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد تاکنون 1800پزشک به جامعه پزشکی ایران تحویل داده است که این آمار بسیار خوبی است. بسیاری از این دانش‌آموختگان در مقاطع بالاتر و تخصص های مختلف قبول شده اند.»


دکتر مهران مجلسی ادامه داد:‌ «اخیرا 50 نفر از دانشجویان ما توانسته اند در آزمون پذیرش دستیار تخصصی موفقیت های چشمگیری به دست بیاورند. کسب 2 مدال کشوری در المپیاد پزشکی کشور از دیگر دست آوردهای این دانشجویان پرتلاش است.»


او افزود: «مسائل آموزشی و پژوهشی دانشکده پزشکی برای ما از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که دانشجویان پزشکی در آینده مستقیما با جان افراد سر و کار دارند. سعی کرده ایم که بهترین امکانات آزمایشگاهی و آموزشی را برای این دانشجویان فراهم کنیم تا بتوانند در بهترین شرایط به فعالیت علمی خود بپردازند و در آینده مایه مباهات خود و دانشگاه شوند.»




مجلسی خاطرنشان کرد: «با برسی رتبه هایی که توسط دانشجویان پزشکی واحد نجف آباد ب دست آمده می توان گفت سطح علمی دانشجویان پزشکی این واحد دانشگاهی از بسیاری از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاه های دولتی نیز بالاتر است. افرادی که گاهی اوقات با بی میلی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی صحبت می کنند باید بیایند و سطح آموزشی و علمی این دانشجویان را ببینید تا به درک درستی از دانشگاه آزاد اسلامی و کیفیت آموزش ارائه شده در آن دست پیدا کنند.»


رئیس واحد نجف آباد خطاب به پزشکان آینده گفت: «قطعا شما بهتر از هر کس دیگر می دانید که این پایان کار شما نیست و در ابتدای راه هستید. از امروز باید تلاش، همت و کوشش مضاعفی را به کار ببندید تا در بالاترین سطوح علمی این مرز و بوم بدرخشید. نباید ارتباط خود را با دانشگاه قطع کنید، می توانید از منابع علمی دانشگاه استفاده کنید و از طریق فعالیت در کانون فارغ التحصیلان ارتباط خود را با سایر دانش‌آموختگان این دانشگاه برقرار سازید.»
به گزارش آنا، دانش آموختگان رشته پزشکی در پایان این مراسم در حضور مسئولان دانشگاه و خانواده خود، سوگندنامه پزشکی را قرائت کردند. متن سوگندنامه به این شرح است:
«اکنون که با عنایات و الطاف بیکران الهی دوره دکتری پزشکی را با موفقیت به پایان رسانده‌ام و مسئولیت خدمت به خلق را بر عهده گرفته‌ام، در پیشگاه قرآن کریم به خداوند قادر متعال که دانای آشکار و نهان است و نامش آرامش دل‌های خردمندان و یادش شفای آلام دردمندان، سوگند یاد می‌کنم که:
همواره حدود الهی و احکام مقدس دینی را محترم شمارم، از تضییع حقوق بیماران بپرهیزم و سلامت و بهبود آنان را بر منافع مادی و امیال نفسانی خود مقدم بدارم.در معاینه و معالجه حریم عفاف را رعایت کنم و اسرار بیماران خود را، جز به ضرورت شرعی و قانونی، فاش نسازم.خود را نسبت به حفظ قداست حرفه پزشکی و حرمت همکاران متعهد بدانم و از آلودگی به اموری که با پرهیزکاری و شرافت و اخلاق پزشکی منافات دارد، اجتناب ورزم.همواره برای ارتقای دانش پزشکی خویش تلاش کنم و از دخالت در اموری که آگاهی و مهارت لازم را در آن ندارم، خودداری کنم.در امر بهداشت، اعتلای فرهنگ و آگاهی‌های عمومی تلاش کنیم و تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه را مسئولیت اساسی خویش بدانم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته