دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1396 - 13:28
محمدمهدی برادران درگفت‌وگو با آنا؛

تاج در نیامدن بانوان شورای شهرمقصر نیست/ دوست دارم فوتبال زنان را ببینم ولی قانون این اجازه را نمی‌دهد

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: هیچ مبنایی وجود ندارد که بانوان در مراسمی حضور پیدا کنند که خلاف قانون است. قانون به من هم اجازه نمی‌دهد فوتبال بانوان را از نزدیک ببینم.
کد خبر : 212951

محمدمهدی برادران رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی درباره برگزاری مراسم افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) گفت: «فوتبال خراسان شب به یادماندنی را سپری کرد. با توجه به اینکه روزهای قبل شاهد برگزاری بازی تیم‌های استان خراسان در مسابقات لیگ بودیم ولی استقبال بسیار پرشوری را شاهد بودیم و بسیار جالب بود که دیداری دوستانه تا این اندازه مورد توجه مردم قرار بگیرد. طنین شعار «عشق فقط یک کلام رضا علیه‌السلام»از جلوه‌های زیبای مراسم افتتاح ورزشگاه امام رضا (ع) بود. تشویق تماشاگران تا دقیقه 90 و همچنین خداحافظی رضا عنایتی که یکی از افتخارات فوتبال مشهد است را باید از اتفاقات بسیار زیبای دیشب دانست.»


او در مورد اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده احتمال دارد بازی‌های دوستانه تیم ملی در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود، گفت: «من قبلا گلایه‌ای داشتم از اینکه چرا در این 7 سالی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بوده حتی یک بازی ملی هم در مشهد برگزار نشد. حضور تیم ملی فوتبال در مشهد باعث اشتیاق جوانان می‌شود و آنها گرایش بیشتری به سمت ورزش پیدا خواهند کرد. بسیاری از استعدادهای فوتبال مشهد از سوی تیم‌های پدیده و سیاه‌جامگان شناسایی شدند و الان در لیگ برتر مشغول به بازی هستند. شرط دیده شدن فوتبالیست‌های مشهدی کشاندن مردم به ورزشگاه‌هاست و تماشاگران این قول را دادند در صورت حضور تیم ملی در مشهد حمایت‌شان از فوتبال را بیشتر خواهند کرد.»


برادران درباره اینکه تیم‌های پدیده و سیاه‌جامگان می‌توانند در ورزشگاه امام رضا (ع) بازی کنند یا نه، عنوان کرد: «بله، ما هیچ مشکلی برای برگزاری دیدارهای دو نماینده لیگ برتری‌مان نداریم ولی ما دغدغه‌ای در خصوص چمن ورزشگاه داریم که به طور حتم پس از برطرف شدن این دغدغه آماده عقد قرارداد با تیم‌های لیگ برتری‌مان هستیم.»


او درخصوص اینکه هزینه‌ ساخت ورزشگاه امام رضا (ع) در مجموع چقدر شده است، بیان کرد: «اطلاع دقیقی ندارم ولی تا آنجایی که می‌دانم آستان قدس رضوی که مالک این ورزشگاه است بیش از 200 میلیارد تومان هزینه کرده و الان با احتساب زمین ورزشگاه ارزش مالی ورزشگاه بالغ بر 500 میلیارد تومان است. بالاخره این ورزشگاه در مقایسه با دیگر ورزشگاه‌های افتتاح شده در استان از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است و در سطح بین‌المللی ساخته شده است.»


رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی در واکنش به عدم ارسال دعوتنامه برای بانوان شورای شهر جهت حضور در مراسم افتتاحیه ورزشگاه امام رضا(ع) تصریح کرد: «حالا که مردم از مراسم لذت بردند نباید مسائل حاشیه‌ای را مطرح کنیم. دعوت از بانوان مسئله‌ای کاملا سلیقه‌ای بوده است و هیچ مبنایی ندارد که بانوان در مراسمی حضور پیدا کنند که خلاف قانون است. شاید من هم دوست داشته باشم که فوتبال بانوان را از نزدیک ببینم ولی قانون چنین اجازه‌ای به من نمی‌دهد. بهتر است همه به قانون احترام بگذاریم و زیاده‌خواهی نداشته باشیم.»


وی ادامه داد: «هفته گذشته فستیوال فوتبال بانوان را به نمایندگی از 30 استان برگزار کردیم ولی هیچ‌کدام از بانوان شورای شهر در این فستیوال شرکن نکردند. پس این موضوع نشان‌دهنده بهانه‌های بی‌دلیل است. در این رابطه تماس تلفنی هم گرفته شده بود. هفته آینده هم با توجه به قهرمانی تیم فوتسال استان در مسابقات ملی در ارومیه مراسمی جهت تقدیر از این عزیزان خواهیم داشت و خواهیم دید بانوان از شورای شهر حضور پیدا می‌کنند یا فقط در جلسات از عملکرد ما گلایه می‌شود.»


برادران درباره اینکه رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده در عدم دعوت از بانوان او مقصر نیست، تاکید کرد: «حرف مهدی تاج کاملا درست است. این مراسم متعلق به آستان قدس رضوی بوده و تشخیص آستان بر این بوده که بانوان در این مراسم نباشند.»


او در مورد اینکه بانوان می‌توانند مسابقات باشگاه‌شان را در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار کنند یا نه، بیان کرد: «بله، این امکان را داریم که رقابت‌های لیگ بانوان را در این ورزشگاه داشته باشیم فقط مسابقات باید با هماهنگی حراست اداره کل وزارت ورزش و جوانان برگزار شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته