دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فواید نایب رئیسی ایران در شورای حکام صلیب سرخ جهانی

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان به فواید نایب رئیسی ایران در شورای حکام صلیب سرخ جهانی پرداخت.
کد خبر : 212836

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از تسنیم، سید امیر محسن ضیایی در تشریح انتخابات آبان ماه برای عضویت اعضای جدید شورای حکام صلیب سرخ و اینکه برگزیده شدن ایران در این شورا چه توفیقی برای کشور ما خواهد داشت؟ اظهار کرد: این بالاترین موقعیت بین المللی برای کشور ما است. شاید اگر به گذشته برگردیم در این سطح ما هیچ وقت نماینده ای در سطح بین الملل نداشتیم و صلیب سرخ یک سازمان بشردوستانه است و با توجه به اتهاماتی که علیه کشور ما در منطقه زده می‌شود که مثلاٌ ایران جنگ طلب است، مسلماً حضور ایران در چنین سطحی ارزشمند است و پیام‌های زیادی دارد که نشان خواهد داد این اتهام‌ها حرف یاوه ای است و واقعی نیست.


وی ادامه داد: بنابراین در این رای گیری 190 کشور رای می‌دهند و همینطور سطح فعالیت‌های ما را نیز بالاتر خواهد برد و امکانات زیادی را در اختیار کشور می‌گذارد و همینطور هلال احمر کشورمان می‌تواند در سطح بین المللی بسیار مفید و موثر تر با دسترسی به اطلاعاتی که به آن دست خواهد یافت عمل کند.


ضیایی ادامه داد: براین اساس ایران برای عضویت در هئیت رئیسه فدراسیون صلیب سرخ جهانی نامزد شده است و در این راستا ما در آبان ماه انتخابات رئیس و نایب رییس فدراسیون و هیئت حکام را با هم داریم که 190 کشور در آن شرکت می‌کنند و 4 نایب رئیس کمیسیون که 4 قاره است و آسیاپاسفیک نیز یک قاره محسوب می‌شود که مربوط به منطقه ما است و 20 جمعیت ملی نیز به عنوان هیئت حکام انتخاب خواهند شد.


وی درباره اینکه اگر رییس جمعیت هلال احمر تغییر پیدا کند این نامزدی تزلل پیدا می‌کند؟ پاسخ داد: به هر حال ایران هم اکنون نامزد نایب رئیسی شورای حکام صلیب سرخ جهانی است و مسلماً پشتیبانی جمعیت ملی هر کشوری از آن فرد اهمیت دارد که یک کسی به عنوان رئیس جمعیتی بیاید و آنجا صحبت و شرکت کند.


رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این مسئله که آیا شما ارتباطات و ایمیل‌هایتان با فدراسیون صلیب سرخ جهانی به صورت سازمانی است؟ عنوان کرد: بله - بنده به صورت سازمانی ارتباط دارم و به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر ایران این ارتباط برقرار است؛ ولی بعد از اینکه فرد اعلام کاندیداتوری کرد لزومی ندارد رئیس بماند و می‌تواند عضو جمعیت باشد و جمعیت از او حمایت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته