دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آشفتگی بازارها در پی آزمایش موشکی کره شمالی

شاخص ها در بازارهای اروپا آخرین ساعات معاملاتی روز گذشته را در روند کاهشی به سر بردند در حالی که آزمایش موشکی کره شمالی موجب نگرانی شدید دولت ها، نسبت به آینده جهان شد.
کد خبر : 212596

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در ساعات ابتدایی دیروز خبر ارسال یک موشک دیگر به سمت ژاپن از کره شمالی، بازارها را با آشفتگی همراه کرد در حالی که بازارهای اروپایی با بیشترین روند کاهشی همراه شدند.


بر اساس این گزارش، در نخستین ساعات بامداد جمعه به وقت شرق آسیا، کره شمالی موشک دیگری را از پیونگ یانگ به سمت شرق پرتاب کرده که بنا بر گزارش ها پس از ورد به آسمان ژاپن، ساکنان مناطق متأثر از آن، هشدار خطر دریافت کرده و به پناهگاه ها رفتند.


ژاپن می گوید این موشک به احتمال زیاد وارد بخشی از آسمان این کشور شده و بر همین اساس به شهروندان آن مناطق هشدار پناه گرفتن داده شده است.


این در حالی است که، اوراق قرضه دولتی کشورها به این دلیل با کاهش زیادی همراه شد در حالی که قیمت ین و طلا نیز با روند کاهشی رو به رو شدند.


اما در بازارهای این منطقه، شاخص یورواستاکس افت 0.02 درصدی همراه شد در حالی که شاخص فوتسی لندن 0.7 درصد منفی شد و داکس آلمان نیز با روند کاهشی 0.02 درصدی معاملات را خاتمه داد.


در بازارهای آسیایی، شاخص تاپیکس با رشد 0.4 درصدی همراه شد در حالی که شاخص کاسپی کره جنوبی 0.4 درصد مثبت شد و اس اند پی استرالیا نیز افت 0.8 درصدی را از آن خود کرد.


در هنگ کنگ شاخص اصلی این کشور در روند نوسانی به سر برد در حالی که شاخص شانگهای چین افت نسبی را به ثبت رساند.


قیمت طلا نیز با کاهش 0.2 درصدی به هر اونس یک هزار و 327 دلار رسید و قیمت نفت تگزاس با کاهش 0.4 درصدی هر بشکه 49 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته