دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 11:55
در بازدید تیم ارزشیابی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مطرح شد؛

دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی سهم انکارناپذیری در تامین بهداشت و سلامت جامعه دارد‎

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی بر آمادگی و پتانسیل علمی این مجموعه دانشگاهی بر راه‌اندازی رشته‌های کار‌شناسی ارشد آموزش هوشبری و ضرورت ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی تاکید کرد.
کد خبر : 2123

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیدحسن مقدم‌نیا با حضور در جلسه‌ای که به منظور ارزشیابی رشته هوشبری دانشکده پیراپزشکی با حضور اعضای هیئت رئیسه و نمایندگانی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد، با ارائه گزارش مبسوطی از تاریخچه تاسیس دانشکده پیراپزشکی در سال ۱۳۸۷به تشریح وضعیت موجود از حیث تعداد استادان متخصص عضو هیئت علمی، فضاهای آموزشی، تعداد آزمایشگاه‌ها، امکانات و تجهیزات مطلوب مرکز آموزش مهارت‌ها (skill lab) برای تعلیم و تربیت دانشجویان پرداخت.


رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای دانشکده پیراپزشکی و عزم و اراده جدی مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای اعتلا و ارائه خدمات آموزشی گفت: حرکت دانشگاه در مسیر کیفی سازی و همچنین گسترش تحصیلات تکمیلی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران است.


مشاور اجرایی و مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی نیز با تشریح سیاست‌های اجرائی و افق‌های پیش روی دانشگاه به ارتقاء کیفیت آموزش به عنوان بستری برای سوق دادن هرچه بیشتر دانشجویان در فیلد‌های پژوهشی تاکید کرد و افزود: بدیهی است تا زمانی که فیلدهای آموزشی دانشگاه کامل نباشد، برونداد پژوهشی هم وجود نخواهد داشت و در این مسیر تا هر جا و هر مقداری که لازم باشد به سرمایه گذاری مادی و معنوی خود ادامه خواهیم داد. زیرا ایجاد امید و انگیزه برای جوانان و آینده سازان این مملکت وظیفه همه ما به عنوان مسئولان اجرائی دانشگاه است و خود را موظف می‌دانیم تا زمانی که هستیم با جان و دل در برای بالا بردن کیفیت آموزش تلاش کنیم.


دکتر علی سلگی با توجه به اصلاح هرم نسبت استاد به دانشجو از طریق جذب هیئت علمی، بهبود فرایند‌های تحقیقاتی با تقویت فعالیت‌های اعضای باشگاه پژوهشگران جوان، تشکیل کمیته‌های تحقیقات دانشجوئی و استقبال و استفاده از ایده‌ها، تجربیات و کسب مهارت‌های عملی فارغ التحصیلانی که در کشورهای پیشرفته اروپا و آمریکا به ادامه تحصیل پرداخته‌اند، تصریح کرد: ادعا نمی‌کنیم در اجرای منویات و سیاست‌های کلان دانشگاه بی‌نقص هستیم، ولی ادعا می‌کنیم در تلاش هستیم در اجرای امور، بی‌نقص‌ترین باشیم.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی نیز با توجه به جایگاه رفیع دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور و سهم دانشگاه علوم پزشکی در تامین بهداشت و سلامت جامعه تصریح کرد: واحد علوم پزشکی تهران با ۳۰ سال قدمت یکی از با سابقه‌ترین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.


دکتر سید عباس صفوی افزود: این مجموعه عظیم دانشگاهی که اکنون عهده دار حدود ۵۰ درصد آموزش عالی کشور در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی است (زیرا حدود ۸۶ واحد دانشگاهی مسئول آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی هستند) هیچ سهمی در جذب دانشجویان پزشکی در مقاطع رزیدنتی و تحصیلات تکمیلی ندارد، در حالی که این اقدام صرف‌نظر از گسترش و ارتقاء سطح کیفی آموزش موجب اشتیاق و ایجاد امید و انگیزه در دانشجویان می‌شود.


معاون آموزشی واحد علوم پزشکی تهران با تقدیر از تجربیات و نظر کار‌شناسانه تیم ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با روی کار آمدن تیم جدید مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی این اراده و عزم جدی و خلل ناپذیر حاکم شده است که کیفی سازی مسایل آموزشی و پژوهشی را جایگزین کمیت گرایی کنیم و این مهم بدون در نظر گرفتن سیاست‌های اجرائی وزارتخانه و همکاری تیم ارزشیابی امکانپذیر نیست.


صفوی گفت: استفاده از نظر و تجربیات ارزشمند تیم ارزشیابی برای ما یک غنیمت و فرصت مطلوب است، بنابراین نواقص و مشکلات ما را با توجه به استاندارد‌ها و شاخص‌های وزارت بهداشت و بدون هیچ گونه تامل گوشزد کنید. با توجه به میزان شهریه دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که بدون اغراق یک سوم شهریه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی غیر انتفاعی است، شایسته است برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات آموزشی فرصت و زمان مناسب در اختیار مسئولان دانشگاه قرار گیرد.


وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی مثل مسائل مربوط به دانشجویان رشته مامائی برای گرفتن ۸۰ زایمان ریشه مشترک دارد، بنابراین لازم است که علاوه بر نقاط ضعف به برخی نقاط قوت از جمله یکسان بودن سطح علمی اساتید عضو هیئت علمی و نیز دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد و دولتی نیز توجه کرد.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل خوبی برای گسترش حیطه‌های میان‌ رشته‌ای دارد و ماموریت نظام آموزش علوم پزشکی نیز تربیت نیروی انسانی، توانمند و کارآمد، پاسخگویی به نیازهای سلامت افراد جامعه و کارآفرینی در علوم پزشکی است، انتظار داریم از حمایت و همکاری مسئولان ارشد و دلسوز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بهره‌مند شویم.


در این جلسه به میزبانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و رئیس دانشکده پیراپزشکی و با حضور نمایندگان بورد هوشبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ارزشیابی برنامه آموزشی رشته کار‌شناسی هوشبری دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران در سالن EDCبرگزار شد.


دکتر گلنوش میرسعیدی نماینده حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص گفت: در جریان بازدیدهائی که همراه با تیم ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واحد‌های دانشگاهی تبریز، مشهد، شاهرود، سراب و... داشتیم، مشخص شد یکی از مهم‌ترین نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی، علاقه‌مندی و اشتیاق علمی دانشجویان برای یادگیری و ادامه تحصیل در مقاطع بالا‌تر است و راه اندازی رشته‌های کار‌شناسی ارشد این رشته‌ها پاسخی است برای رفع نیاز این گروه. امید است تا با یاری هیئت ارزشیابی و مسئولان دانشگاه در صدد ارتقا کیفیت برنامه‌های آموزشی بیاییم.


همچنین در این ارزیابی از بیمارستان بوعلی به عنوان یکی از مراکز درمانی مورد استفاده دانشجویان رشته هوشبری بازدید به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته