دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1396 - 09:58
تازه های نشر دانشگاه آزاد اسلامی

تالیف کتاب «ارزش ویژه برند و صادرات داروهای گیاهی» از سوی اعضای هیات علمی واحد نراق

کتاب «ارزش ویژه برند و صادرات داروهای گیاهی» از سوی دکتر علی اخوان قنادی و دکتر مجید رستمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و آمنه میرزائی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی تالیف شد و در انتشارات موجک به چاپ رسید.
کد خبر : 211889

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مولفان در مقدمه این کتاب می‌نویسند: کتاب حاضر با هدف بررسی و تجزیه و تحلیل تأثیر ابعاد ارزش ویژه بر میزان صادرات باقی‌مانده داروهای گیاهی استان اصفهان انجام شده است. در این راستا، پس از مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق، تأثیر چهار بعد کیفیت خدمات، وفاداری مشتریان، تداعی برند و آگاهی از برند بر صادرات سنجیده شده است.


مولفان شیوه تحقیق در این تالیف را اینگونه بیان می‌کنند: این کتاب از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. از پرسش‌نامه پیش ساخت آکر(1999) و پرسش‌نامه پیش ساخت توسعه صادرات مادسیج(2003) به منظور جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز استفاده شده است. جامعه آماری این کتاب را کارمندان و مدیران باقی‌مانده داروهای گیاهی و کارمندان و مدیران باقی‌مانده پیمانکار صادرات داروهای گیاهی تشکیل داده‌اند که جمعا 245 نفر هستند و با کمک فرمول کوکران حجم نمونه 177 نفر به دست آمده است.


نگارندگان این تالیف به تجزیه و تحلییل آماری توجه دارند و این‌چنین می‌نویسند: به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیات از ضریب رگرسیون خطی و آزمون همبستگی با کمک نرم‌افزار SPSS نسخه 19 استفاده شده است. نتایج نشان داد که ارزش ویژه برند و ابعاد آن (کیفیت خدمات، وفاداری مشتریان، تداعی برند و آگاهی از برند) بر میزان صادرات تأثیر مثبت و معناداری دارد.


در ادامه مولفان شیوه سازماندهی کتاب ارزش ویژه برند و صادرات داروهای گیاهی را تشریح می‌کنند: این کتاب به دو بخش فصول آموزشی و فصول پژوهشی تقسیم خواهد شد. بخش اول شامل مباحث آموزشی در زمینه ارزش ویژه برند و صادرات داروهای گیاهی است. فصول آموزشی شامل هفت فصل: تعاریف برند، ارزش ویژه برند، ارزیابی برند، شخصیت برند، مفاهیم و آثار صادرات، موانع و محدودیت‌های صادرات، اهداف و موانع توسعه‌ی صادرات غیرنفتی است.


در بخش دوم تأثیر ابعاد ارزش ویژه برند بر میزان صادرات شرکت‌های داروهای گیاهی استان اصفهان بررسی خواهد شد. فصول پژوهشی شامل پنج فصل شامل: کلیات، پیشینه، روش، تجزیه و تحلیل داده‌ها، نتیجه‌گیری و پیشنهادها است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته