دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 14:56
رئیس‌جمهوری چین:

بیابانی شدن زمین، بشر را تهدید می کند

رئیس‌جمهوری چین از کشورهای جهان خواست برای جلوگیری از بیابانی‌شدن هرچه بیشتر زمین، بیش از گذشته با یکدیگر همکاری کنند.
کد خبر : 211721

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری شینهوا، شی جین‌­پینگ رئیس‌جمهوری چین روز دوشنبه (20 شهریور) خواستار افزایش همکاری‌های جهانی برای رویارویی با بیابانی شدن زمین شد. رئیس‌جمهوری چین، پدیده گسترش بیابانی شدن زمین را، یک چالش و تهدید مشترک برای همه بشریت خواند.


شی جین‌­پینگ در نامه‌ای که به مناسبت برگزاری کنفرانس جهانی مقابله با بیابانی شدن زمین در شهر اردوس چین منتشر شد، گفت: «بیابانی شدن زمین یک مساله زیست‌محیطی بزرگ است که بقا و آینده بشریت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.» افزون بر این، او به این موضع اشاره کرد که مساله مقابله با بیابانی شدن زمین، با وجود همه اقدام‌های صورت گرفته، همچنان یک مساله عمده باقی مانده است.


رئیس‌جمهوری چین افزود این کنفرانس که با شعار «مقابله با بیابانی شدن برای سعادت بشر» برگزار می‌شود، قصد دارد یک چارچوب راهبردی جدید برای کنوانسیون مقابله با بیابانی‌شدن سازمان ملل‌متحد (UNCCD) ایجاد کند. این کار تاثیر قابل توجه و مثبتی در زمینه تضمین امنیت زیست محیطی جهان، خواهد داشت.


شی جین‌­پینگ همچنین تاکید کرد که کشورش تعهداتی را که به موجب کنوانسیون مقابله با بیابانی‌شدن سازمان ملل متحد به عهده گرفته است، انجام خواهد داد و ارتباط و همکاری خود را با همه کشورهای عضو و سازمان‌های بین‌المللی برای رسیدن به اهداف این کنفرانس و ایجاد یک دنیای بهتر، همچنان ادامه می‌دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بشر تهدید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته