دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1396 - 15:51
رئیس سازمان سما مطرح کرد:

کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان سما به مردم میانمار

معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما گفت: چنانچه وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای برای جمع‌آوری اعانه در راستای کمک به مسلمانان مصیبت دیده میانمار داشته باشد، سازمان سما در راستای این کمک‌های انسان‌دوستانه با آنها همراهی خواهد کرد.
کد خبر : 211373

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیداحمد زرهانی در سیصد و نهمین جلسه شورای معاونان سازمان سما با توجه به فجایع رخ داده در میانمار از جوامع اسلامی خواست تا در مقابل اتفاقات رخ داده در میانمار سکوت نکرده و از قدرت خود در سطح بین‌المللی استفاده کنند.


وی با تلاوت آیات روح بخشی از سوره ابراهیم به حیات طیبه پرداخت که از دنیا شروع می‌شود و به فرجام و آخرت می‌انجامد.


رئیس سازمان سما تاکید کرد: «دنیا مزرعه و گذرگاهی است که باید برای رسیدن به آخرت از آن استفاده ابزاری کرد.»


مدیر کل امور اداری سازمان سما هم درباره نخستین بند دستورات جلسه امروز که انتقال مکان آموزشکده سما مرودشت به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی این واحد بود، معایب و محاسن آن را برشمرد.


محمدرضا باوندپور گفت: «برخی از رشته‌های واحد و سما یکسان هستند که در این صورت با افت تعداد دانشجویان سما در این آموزشکده روبرو خواهیم شد، همچنین مکان آموزشکده سما در داخل شهر بوده و این مساله جذب دانشجویان را افزایش خواهد داد. از محاسن این انتقال می‌توان از صرفه‌جویی در رفت و آمد دانشجویان آموزشکده سما برای استفاده از کارگاه‌های واحد دانشگاهی و استفاده از فضای خالی آموزشکده برای راه اندازی مدارس نام برد.»


زرهانی نیز در راستای درخواست واحد مرودشت گفت: «با صلاحدید شورای نظارت و هماهنگی مشروط به حفظ استقلال آموزشی و اداری آموزشکده سما و اجرای دوره‌های کاردانی پیوسته از سوی آموزشکده سما این انتقال صورت پذیرد و پس از آن ساختمان فعلی نیز به مدرسه واگذار شود.»


وی بر ارائه مدلی جامع از برنامه و بودجه با توجه به شرایط مالی واحدها به منظور عبور از پیچ تاریخی بحران فعلی، تاکید کرد.


مهندس سیدمحمد حسین شمس نیا مدیر امور آموزشکده‌های سما هم در رابطه با وضعیت فوق‌العاده موجود، گفت: «بحران موجود اکنون از سوی بدنه احساس نشده است از این رو ضرورت دارد با ارائه طرح‌های متفاوت و یک بارش فکری انفعالی صورت پذیرد.»


در پایان مهندس سید محمد ابریشمی نیا از افتتاح مدرسه گنبد خبر داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان سما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته