دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی جشنواره کتاب سال سبک زندگی خبرداد

معرفی و حمایت از کتاب‌های پژوهشی در حوزه سبک زندگی

دبیر اجرایی جشنواره کتاب سال سبک زندگی عنوان کرد: جشنواره کتاب سال سبک زندگی در روز ولات حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.
کد خبر : 211302

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا حجت الاسلام علیرضا فجری در مراسم افتتاحیه از آیین‌نامه جشنواره کتاب سال سبک زندگی، اظهار کرد: سبک زندگی به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل مورد اهتمام فعالان، نخبگان و مدیران فرهنگی کشور خصوصا مقام معظم رهبری است چراکه از عرصه‌های جدی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی و از مهم‌ترین عوامل حفظ و ارتقای هویت یک ملت به شمار می‌رود. این دو جنبه باعث شده تا تهاجم فرهنگی دشمن بیشتر به این عرصه منعطف شود.


وی افزود: به همین جهت «جشنواره کتاب سال سبک زندگی» در راستای تصویب کلان‌برنامه «برگزاری و حمایت از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ترویجی عمومی و برگزاری مسابقات مردمی در عرصه تولید و ترویج محصولات فرهنگی مطلوب» در شورای راهبری قطب‌های دفتر تبلیغات اسلامی و تصویب ریزبرنامه «جشنواره کتاب سال سبک زندگی» در شورای میزکار تخصصی سبک زندگی اسلامی، برگزار می‌‌شود.


فجری در خصوص ویژگی‌های آثار ارسالی به جشنواره، یادآور شد: آثاری می‌توانند در این جشنواره شرکت داده شوند که در حوزه‌های مختلف سبک زندگی توسط پژوهشگران داخل و خارج کشور تالیف، نقد یا ترجمه شده باشند.


دبیر اجرایی جشنواره کتاب سال سبک زندگی ایجاد گفتمان علمی اسلام بنیاد در عرضه سبک زندگی و جریان سازی مثبت فرهنگی در عرصه پرداختن به پژوهش‌های سبک زندگی را از اهداف مهم این جشنواره عنوان کرد و گفت: بالابردن سطح سواد عمومی جامعه در خصوص شناخت چارچوب‌ها و استانداردهای سبک زندگی اسلامی و ایرانی، کمک به استحکام تئوریک مبانی سبک زندگی با رویکرد دین، تلاش برای استعدادیابی و ایجاد شبکه نخبگانی در فضای سبک زندگی به‌منظور رفع نیازهای پژوهشی حوزه‌های علمیه و شناسایی کتب و نویسندگان برتر کشوری در حوزه سبک زندگی، تشویق و حمایت از آنان و معرفی آن‌ها به جامعه علمی از جمله سایر اهداف این جنشواره است.


وی یادآور شد: آثار ارسالی در 6 حوزه از قبیل سبک زندگی، نظریه و علوم اسلامی، مهارت‌های زندگی، تربیت کاربردی و روان‌شناسی، عرصه‌های موضوعی سبک زندگی، ارتباطات، فضای مجازی و سواد رسانه، بخش ویژه سبک زندگی فاطمیه و بخش ویژه جشنواره مورد داوری قرار می‌گیرد.


فجری خاطرنشان کرد: جشنواره در روز ولات حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود و در پایان مراسم به برگزیدگان هدیه مناسبی ارائه می‌شود.


به گزارش آنا، دبیرخانه اولین جشنواره کتاب سال برتر سبک زندگی ایرانی- اسلامی توسط حجت الاسلام علیرضا فجری، دبیر اجرایی جشنواره امروز (دوشنبه) افتتاح شد.


همچنین حجت السلام و المسلمین مهدی علیزاده به عنوان دبیر جشنواره، محمد شیخ السلام دبیر علمی، امیر بیات معاونت اجرایی و مبین دودانگی مدیر روابط عمومی و رئیس دبیرخانه در این مراسم حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته