دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 10:20
صادقی در گفت و گو با آنا مطرح کرد

تحقق عدالت با تمرکز بر اقتصاد تعاونی محور /دولت برای اصلاح ساختاراقتصادی باید برق‌آسا عمل کند

سخنگوی خانه کارگر گفت: در صورت حرکت دولت در مسیر اعتمادسازی برای توان‌مندسازی اقتصاد توده‌محور، عدالت با توزیع ثروت در میان توده‌ی مردم محقق خواهد شد.
کد خبر : 211268

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری آنا، با اشاره به راهکارهای اجرای عدالت در دولت دوازدهم ، گفت: دولت در فعالیت‌های خود با موانعی روبرو است که تحقق عدالت را با مشکل مواجه می کند و برای رفع این موانع باید شجاع تر از گذشته باشد.


وی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات ناشی از بخشی نگری در مجالس مختلف است، ادامه داد: این در حالی است که ژاپن زمانی پیشرفت کرد که منافع بخشی رها و منافع ملی در نظر گرفته شده است.


معاون دبیر کل خانه کارگر با بیان اینکه متاسفانه بخشی نگری در کشور به گروه های اجتماعی هم تسری پیدا کرده است، افزود:‌ برای پیشرفت و تحقق عدالت ابتدا باید این روحیه را از خود دور کنیم و باید دانست که عدالت به منافع ملی گره خورده است.


با بیان اینکه منافع ملی در تصمیمات ما جایی ندارد، ادامه داد: این روند در کشور جا افتاده و با تغییر هر دولت امیدواریم که رویکردها نیز تغییر کند، اما همان قطار با همان ریل به حرکت خود ادامه داده و فقط لوکوموتیوران تغییر می کند.


صادقی با بیان اینکه اگر دولت فکر می کند که برای اصلاح ساختار اقتصادی نیازمند کوچک‌سازی و توان‌مند کردن دولت است، برق‌آسا عمل کند، تصریح کرد: حتی اگر دولت معتقد است که نگاه بخش خصوصی به منافع ملی نبوده و در حال فرصت سوزی است، سریعا این روند را متوقف کند.


وی با اشاره به لزوم تقویت بودجه‌ تعاونی ها که مشارکت توده‌ای مردم در آن است، گفت: برای اجرای عدالت، اقتصاد باید به سوی اقتصاد توده محور رفته و با حضور و سرمایه گذاری مردم صورت بگیرد.


صادقی افزود: در صورت حرکت دولت در مسیر اعتمادسازی برای توان‌مندسازی اقتصاد توده‌محور، عدالت با توزیع ثروت در میان توده‌ی مردم محقق خواهد شد.


وی با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای تحقق عدالت نشان دادن امنیت در ایران از طریق معرفی تاریخ و تمدن ایران است، گفت: در صورت اطمینان کشورها به وجود امنیت، توریست وارد کشور شده و ضمن وارد کردن سرمایه و پول، موجب اشتغال زایی و در نتیجه حصول عدالت خواهد شد.


سخنگوی خانه کارگر با اشاره به ضرورت پوست اندازی اقتصاد ایران، گفت: همه اضلاع اقتصاد باید کار خود را انجام دهند و کم کاری از یک ضلع، به کل روند آسیب می زند با این حال ضلع اقتصاد تعاونی محور باید پررنگ تر و عمیق تر شود تا مردم عدالت را احساس کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته