دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1396 - 09:13
مهسا جاور در گفت و گو با آنا؛

جیونگا حفظ شود در جاکارتا می درخشیم/ با تیم قهرمان تنها یک مدال اختلاف داشتیم

ملی پوش تیم روئینگ بانوان گفت:اگر فدراسیون جیوگا را حفظ کند می‌توانیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018نتایج خوبی بگیریم و بدرخشیم.
کد خبر : 211154

مهسا جاور ملی پوش تیم روئینگ بعد از کسب مدال طلا تیمی در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند به خبرنگار آنا گفت: «خدا را شکر مسابقات خوبی برگزار شد و تیم ایران با کسب 8 مدال و عنوان نایب قهرمانی توانست بعد از 10 سال باز هم موفقیت‌هایش را در روئینگ قهرمانی آسیا تکرار کند.»


وی ادامه داد: «زمانی که جیوگانیک به ایران آمد این قول را به فدراسیون داده بود که در این رقابت‌ها بهترین عملکرد را داشته باشد و خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد چرا که تیم ایران از نظر مدالی تنها یک مدال اختلاف با چین تیم قهرمانداشت و این خودش یک موفقیت بزرگ برای ما محسوب می شود.»


ملی پوش طلایی روئینگ بانوان در مورد وضعیت روئینگ در ایران اظهار کرد: «روئینگ پتانسیل بالایی دارد و با وجود مربی کاربلدی چون جیوگانیک به طور حتم ما راه پیشرفت را خیلی زود طی می‌کنیم البته به این شرط که تجهیزات مورد نیاز در این رشته برای ما فراهم شود. در همین رقابت‌های قهرمانی آسیا متاسفانه برخی رشته‌ها از نظر قایقی شرایط خوبی نداشتند و قایق‌هایشان از حد استاندار سنگین‌تر بود که این کار را برای روئینگ بازان سخت کرد، ما ماه هاست که در اردوی تیم ملی با شرایط سخت تمرین کرده‌ بودیم و خیلی سخت بود که در روز مسابقه قایق‌هایی به ما داده بودند که سنگین‌تر از حد استاندار بود در حالی که کشورهای دیگر بر روی چند گرم سنگینی قایق هم حساس هستند.»


وی عنوان کرد: «ابزار هر قایقران، قایقی است که باید در اختیارش گذاشته شود و اگر تجهیزات نباشد کار به مراتب سخت خواهد شد. متاسفانه ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا این مشکلات را داشتیم و حتی ارنج‌های اصلی ما قایق مورد نیازشان موجود نبود اما با همه این سختی ها جیوگانیک به قدری حرفه ای کار کرد که موفق به کسب 8 مدال شدیم. او به هیچ عنوان اجازه نداد قایقرانان به دلیل شرایط قایق هایشان از نظر روحی و روانی بهم بریزند. البته خودش به شدت از این موضوع ناراحت بود اما با این حال به عنوان یک مربی کاربلد و روانشناس در این مسابقات ملی پوشان را حمایت کرد. البته جیوکانیگ حق دارد که از این موضوع ناراحت باشد به هر حال قایق مهمترین نیاز هر قایقران است و اگر تامین نشود و یا مشکلاتی داشته باشد همه کار ما را تحت تاثیر قرار می دهد.»


این ملی پوش روئینگ بانوان در ادامه تاکید کرد: «به طور حتم اگر فدراسیون جیوگا را حفظ کند می‌توانیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 هم نتایج خوبی بگیریم. روئینگ ایران با حضور این مربی حرفه ای در چندسال آینده متحول خواهد شد و امیدوارم مسئولان هم توجه ویژه به قایقرانی داشته باشند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: مهسا جاور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته