دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 13:38

رئیس‌جمهوری لبنان مهر ماه به ایران سفر می‌کند

یک روزنامه لبنانی از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری این کشور به ایران خبر داد.
کد خبر : 210839

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه الدیار چاپ لبنان در گزارشی نوشت: «بعد از آنکه ارتش لبنان تروریست‌های داخلی را از مرزهای شرقی و شمالی بیرون راند و تلاش می‌کند تا داخل کشور را از وجود باقی‌مانده تروریست‌ها پاکسازی کند تا زمینه های برگزاری انتخاباتی امن در سال 2018 فراهم شود، میشل عون، رئیس‌جمهوری و سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان سفرهای خارجی خود را با هدف درخواست کمک از کشورهای خارجی برای حل بحران آوارگان سوری آغاز می کنند.»


طبق این گزارش، میشل عون 17 سپتامبر (26 شهریور) برای مشارکت در هفتاد و دومین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر و در 21 سپتامبر (30 شهریور) در آنجا سخنرانی می‌کند. او در سخنرانی خود از مجامع بین‌المللی خواهد خواست تا به لبنان در بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان کمک کنند.


عون پس از این سفر، 25 تا 27 سپتامبر (3 تا 5 مهر) به پاریس سفر و در آنجا با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و برخی از شخصیت‌های برجسته این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.


رئیس‌جمهوری لبنان سپس در ماه اکتبر (مهر) راهی ایران می‌شود و در ماه ژانویه 2018 (دی) برای بررسی موضوع آوارگان سوری به ایتالیا سفر می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته