دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1394 - 08:00
برگزاری جشن فارغ التحصیلی 700 دانشجوی واحد شهر قدس

یاسر هاشمی: دانشگاه آزاد اسلامی 70 هزار شغل درکشور ایجاد کرده است

جشن فارغ التحصیلی 700 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس بعدازظهر روز گذشته با حضور مهندس یاسرهاشمی، رییس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد، چند تن از معاونان دانشگاه آزاد، نماینده شهرستان در مجلس، دادستان و امام جمعه این شهر و برخی از مسئولان محلی برگزار شد.
کد خبر : 21083

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم تقدیر از فارغ‌التحصیلان سال 90 تا 93 دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس در حضور، یاسرهاشمی رییس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد، مهندس محمد ابریشمی‌نیا معاون اداری و مالی دانشگاه، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه‌ریزی، دکتر حسین‌ حسن‌پور رئیس دانشگاه آزاد شهر قدس، حجت‌الاسلام سید قاسم میراحمدی امام جمعه شهرستان قدس، کریم حبیب‌پروین دادستان و حسین گروسی نماینده شهر قدس، جمعی از اساتید و خانواده های دانش آموختگان برگزار شد.


این مراسم با پخش سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی و سخنرانی رئیس دانشگاه آزاد شهرقدس آغاز شد.


دانشگاه آزاد شهرقدس بزرگترین مجتمع آموزشی غرب استان تهران


در ابتدای این مراسم، حسن‌پور ضمن درود بر روح پاک امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری اعیاد شعبان را به حضار تبریک گفت و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به 5 میلیون فارغ‌التحصیل دارد که سهم واحد شهر قدس نزدیک به 22 هزار نفربوده است.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه شهرقدس نزدیک به 23 هزار دانشجو دارد، افزود : این دانشگاه بزرگترین مجتمع آموزشی غرب استان تهران محسوب می شود و تنها از سال 90 تا 93 حدود 700 فارغ التحصیل داشته است.


رئیس دانشگاه آزاد شهر قدس با تاکید برنقش دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه خدمات به کشور گفت: بی شک هیچ نهادی مثل دانشگاه نمی‌تواند در پیشرفت های اخلاقی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی برای کشور مفید باشد و دانشگاه آزاد دراین سال‌ها به خوبی درزمینه های فوق ایفای نقش کرده است.


امام جمعه شهرستان قدس نیز طی سخنرانی کوتاهی از دانش‌آموختگان خواست تا این نعمت را قدربدانند و طبق سفارش قران شکرگزار آن باشند .


وی همچنین به آنها یاد آور شد این افتخار را برای اطرافیانشان بازگو کنند تا این فرهنگ درجامعه اشاعه پیدا کند و جمهوری اسلامی به افتخارارت بیشتری برسد.



صرفه جویی 30 هزار میلیارد تومانی دانشگاه آزاد برای آموزش عالی کشور


رییس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی دربین فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهر قدس سخنانش را با خواندن سوره والعصر آغاز کرد .


یاسرهاشمی با اشاره به خاطرات پدرش در زندان درباره تفسیر آیه دوم سوره والعصر که به نقل از آیت‌الله طالقانی و از زبان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شنیده بود، گفت: دراین سوره به خسران و زیان انسان‌ها اشاره دارد که چرا آدمی به زیان می‌افتد از همین رو به سفارش قرآن، انسان برای دوری از زیان به تولید دانش و ثروت نیاز دارد و این دو را جز از عمل صالح و ایمان به دست نمی آورد.


وی با تاکید بر اینکه توانایی درک دانش، آدمی را از خسران دور می کند افزود: در مفاهیم قرآنی همانطور که در سوره علق اشاره شده اولین نعمتی که خداوند بعد از آفرینش به انسان می دهد توانایی کسب دانش است. لذا این مسئولیت بردوش تمام دانش‌آموختگان و جامعه علمی اسلامی است که در این خصوص فعالیت بیشتری داشته باشند . دانش‌اندوزی هیچ توقفی ندارد و باید تا آنجایی که ممکن است ادامه پیدا کند.


یاسر هاشمی ضمن اشاره به سه دهه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی بعد از انقلاب ادامه داد: دانشگاهی که سال 61 در شرایط جنگی و ملتهب سیاسی شروع به کار کرد امروز نزدیک به 5 میلیون فارغ التحصیل دارد و حالا که به دهه چهارم فعالیتش رسیده است یک قطب علمی محسوب می شود.


رییس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سالی که دانشگاه آزاد شروع به کار کرد ایران با جمعیت 35 میلیونی تنها 180 هزار دانشجوی دانشگاه آزادی داشت اما امروز از جمعیت 78 میلیونی کشور 4/8 میلیون نفر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که حدود 5 برابر شده است.


هاشمی دراین باره افزود : دانشگاه آزاد اسلامی معادل 30 هزار میلیارد تومان برای آموزش عالی کشور صرفه‌جویی کرده که این امر تنها با همکاری و پشتیبانی مردم صورت گرفته است و دانشگاه آزاد امروز مدعی ایجاد 70 هزار شغل برای کشور است.








یاسر هاشمی: دانشگاه آزاد اسلامی معادل 30 هزار میلیارد تومان برای آموزش عالی کشور صرفه‌جویی کرده که این امر تنها با همکاری و پشتیبانی مردم صورت گرفته است و دانشگاه آزاد امروز مدعی ایجاد 70 هزار شغل برای کشور است.

وی با تاکید براینکه ایران هنوز هم نسبت به کشور های توسعه‌یافته پیشرفت علمی خوبی ندارد، بیان داشت: این یک واقعیت است که کشور ما پتانسیل‌های زیادی دارد که بلااستفاده مانده است و به همین دلیل هنوز از نظر علمی درجایگاه خوبی قرار ندارد . ایران از نظر جغرافیایی و منابع طبیعی و معدن جایگاه ویژه و امکاناتی خوبی دارد که برخی کشورها مثل ژاپن از این امکانات جغرافیایی برخوردار نیستند اما پیشرفت بیشتری داشتند زیرا اصل را برکار مضاعف گذاشتند. آن چیزی که باعث پیشرفت و ترقی یک کشور می شود تنها استفاده از ثروت انسانی است.


هاشمی در انتها به دانش آموختگان گفت: امروز که لباس زیبای فارغ‌التحصیلی بر تن دارید کسب دانش برای شما تمام نشده است و باید این راه را برای توسعه کشور ادامه دهید . دانشگاه‌ها جایگاه ویژه‌ای درتوسعه اقتصادی دارند و دانشگاه آزاد اسلامی هم با مدیریت جدید و برنامه‌هایی که برای دهه چهارم فعالیتش تدارک دیده است، می‌خواهد شد، نسل جدیدی از دانشگاه را پایه‌گذاری کند و محورآن را از آموزش به کارآفرینی تغییر دهد تا بتواند نقص ها و خلاء ها را برطرف کند.


با به پایان رسیدن سخنان رییس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، پیام دکترمیرزاده، رئیس عالی دانشگاه آزاد برای فارغ التحصیلان قرائت شد و دانش آموختگان در حضور مسئولان و خانواده های خود به بیانیه اخلاق حرفه‌ای سوگند یاد کردند.


در این مراسم دکتر رهنمای رودپشتی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه در سال‌های قبل برگزاری چنین مراسمی جرء سخترین کارها به حساب می آمد بیان کرد : تا 10 سال پیش برپایی این جشن ها و مراسم مشکلات زیادی داشت اما امروز با تلاش مسئولان دانشگاه شاهد برنامه های شاد و فرح بخشی برای تقدیر از دانشجویانمان هستیم.


جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد شهرقدس با تقدیر از دانشجویان ممتاز هر رشته و اهدای لوح یادبود به آنها درفضایی صمیمی به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته