دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مبارک لبخند به لب کودکان محک آورد

پرونده هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی بسته شد، عملکرد این دوره از جشنواره نیاز به بررسی دقیق دارد، اما حضور آنان در موسسه محک و شاد کردن کودکان فراموش نخواهد شد.
کد خبر : 210786

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، شب گذشته کانال موسسه محک فیلمی از شادی کودکان مبتلا به سرطان در کانال خود قرار داد که با دیدن مبارک و نمایش‌های شادی‌آور سنتی‌ آیینی شاد شدند.


جشنواره آیینی سنتی از جشنواره‌هایی است که هر دوسال یکبار در حوزه نمایش برگزار می‌شود و با اجرای آثار متعدد بر اساس تکنیک‌های متنوع از کشورهای مختلف سعی در ارائه و معرفی جدید‌ترین شیوه‌های نمایش های سنتی کشورها دارد.


امسال آیین افتتاحیه هجدهمین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از موسسه محک آغاز شد و در ادامه، آثار جشنواره در حالی به اجرا در آمد که هنرمندان تئاتر آیینی سنتی سعی داشتند تا با حمایت از کودکان سرطانی، لبخندی بر لبان مبتلایان به سرطان بیاورند.



این اتفاق فرهنگی تاثیر شگرفی در امیدبخشی به بیماران و همچنین کسانی که در موسسه محک مشغول به فعالیت‌ هستند ایجاد کرد، به طوری که سعیده قدس، بنیانگذار محک در آیین افتتاحیه جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی گفت: «تجربه چنین روزهای زیبایی به ما انرژی می‌دهد تا به کار ادامه دهد. امروز مرا به دوران قدیم برد که در جشن تولدها از این نوع نمایش‌ها دعوت می‌شد. ما از ته دل می‌خندیدیم و این میراث را پاس می‌د‌اشتیم. در این سال‌ها این حال و هوا و این هنر را فراموش کرده بودم. با دیدن عزیزان از این سهل‌انگاری خودم شرمنده شدم. همواره فرهنگ ما بوده که همچون گلی برآمده از شکاف آسفالت رشد کرده است.»



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته