دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1396 - 13:00
پس از چند روز روی داد

تعلیق ازسرگیری گفت‌وگو ها میان عربستان و قطر

تنها ساعتی پس از گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر با ولیعهد عربستان، انتشار روایت‌های مختلف از محتوای این گفت‌وگو به کشمکشی تازه میان دوحه و ریاض بدل شد و یک بار دیگر روزنه امید برای شکستن قفل این بحران را مسدود کرده است.
کد خبر : 210640

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، در حالی که منابع سعودی و قطری بامداد امروز (شنبه) گزارش کردند تمیم بن حمد آل‌ثانی در تماسی تلفنی با محمد بن‌سلمان، از ابراز تمایل کشورش برای حل بحران به وجود آمده میان دوحه و چهار کشور عربی سخن گفته است، ساعتی بعد خبرگزاری رسمی عربستان (واس) خبر داد که به‌دلیل درج تحریف‌آمیز محتوای این مکالمه در رسانه‌های قطری، همه تماس‌ها با دوحه تعلیق می‌شود.


طبق این گزارش، در این تماس تلفنی تمیم بن حمد به ولیعهد عربستان گفته بود دوحه آماده مذاکره بر سر خواسته‌های تحریم‌کنندگان این کشور است.


خبرگزاری واس ابتدا محتوای گفت‌وگوی تلفنی میان امیر قطر و ولیعهد عربستان را چنین نقل کرده بود: «در خلال این گفت‌وگو، امیر قطر از تمایل خود برای نشستن بر سر میز مذاکره و گفت‌وگو درباره مطالبات طرف‌ها به نحوی که برای هر دو طرف سودمند باشد، سخن گفت.»


این خبرگزاری همچنین نوشته بود که قرار است ریاض پس از گفت‌وگو و جلب موافق امارات، مصر و بحرین درباره جزئیات بیشتر سخن بگوید.


اما ساعتی بعد وب‌سایت خبری همین خبرگزاری با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت: «از آنجا که تلاش قطر برای تحریف محتوای این گفت‌وگو نشان از جدی نبودن این کشور برای حل بحران دارد، همه گفت‌وگوها میان ریاض و سه کشور عربی دیگر و دوحه معلق خواهد شد، تا زمانی که قطر به‌طور رسمی و در بیانیه‌ای علنی از موضع خود سخن بگوید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته