دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی:

دامپینگ تولیدکنندگان سیمان و گچ، صادرات را زمین‌گیر کرد

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی گفت: متأسفانه رقابت ناسالم بین دو گروه مصالح ساختمانی سیمان و گچ، باعث دامپینگ داخلی در بازار شده و این فضای غیررقابتی تأثیرات منفی را بر صادرات این گروه‌های اقتصادی گذاشته است.
کد خبر : 210461

اسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی در خصوص شرایط تولید مصالح ساختمانی و تأمین مواد اولیه این گروه به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: برای تأمین مواد اولیه مصالح در حوزه ساختمان، ایران جزو کشورهای دارای ذخایر و مواد اولیه ممتاز بوده و همواره کیفیت و تنوع مواد اولیه مصالحی همچون سیمان، گچ، ماسه، آجر و خاک رس و ... در درجه مطلوبی برای رقابت در بازارهای بین‌المللی قرار داشته و تمرکز بر روی این پتانسیل صادراتی می‌تواند ارزش‌افزوده مناسبی را برای کشور ایجاد کند.
وی به کاهش صادرات سیمان اشاره داشت و ادامه داد: متأسفانه تولیدکنندگان سیمان و گچ به‌جای تمرکز بر این پتانسیل‌های صادراتی در رقابتی ناسالم قرارگرفته‌اند و موضوع دامپینگ بین این دو بخش امروز به اوج خود رسیده بنابراین چنین تلاطم‌هایی منجر به افزایش صادرات نخواهد شد و در آینده این دو بخش تولیدی را زمین‌گیر خواهد کرد.
کاظمی درباره اینکه صنعت ساختمان نیازمند مدیریت بر واردات است، تأکید کرد: ایران با دارا بودن طراحی‌های نوین کاشی و سرامیک نیازی به واردات نداشته و لذا واردات خارج از عرف در این بخش نمی‌تواند به حفظ شرایط تولیدی کارخانه‌های تولیدی کمکی کند و تولیدات فعلی را با معضل جدی روبه‌رو می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کاشی‌های ایران نسبت به مدل‌های وارداتی ازلحاظ فنی معیوب نیستند اما فرهنگ‌سازی برای مصرف تولیدات داخلی بیش از گذشته در شرایط بحرانی صنعت ساختمان موردنیاز فعالان صنایع تولیدی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ساختمان سیمان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته