دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت وگو با آنا

برگزیده جشنواره فرهیختگان از موفقیت‌هایش می‌گوید

دانشجوی کارشناسی ارشد اصلاح و فیزیولوژی گیاهان زینتی واحد جیرفت و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی در جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری (فرهیختگان) دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برگزیده معرفی شد.
کد خبر : 21038

علی صالحی ساردویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: بنده متولد اسفند 1365 هستم و دیپلم خود را در رشته باغبانی از هنرستان کشاورزی جیرفت اخذ کردم و سپس در رشته باغبانی در مقطع کاردانی در سال 1384 در آموزشکده کشاورزی رضوان کرمان پذیرفته و همچنین در سال 1386 در آزمون کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه شهید باهنر کرمان در رشته باغبانی پذیرفته مشغول به تحصیل شدم. همینطور در سال 1393 فارغ‌­التحصیل گرایش اصلاح و فیزیولوژی گیاهان زینتی در مقطع ارشد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت شدم.


این دوره، دوران شکوفایی علی صالحی ساردویی بوده و نتیجه آن چاپ و انتشار مقالات متعدد علمی در حوزه علوم باغبانی گرایش گیاهان زینتی است.


صالحی ادامه داد: رساله برتر کشور در گروه کشاورزی با عنوان «اثر جیبرلیک اسید و بنزیل­آدنین بر رشد رویشی و تغییرات رنگدانه ­های فتوسنتزی گیاهی گیاهان برگ زینتی آرالیای دروغین، شفلرا آکتینوفولیا و فیکوس بنجامین در شرایط آبیاری میست» با راهنمایی دکتر معظم حسن­‌پور ­اصیل، در جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری (فرهیختگان) دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری برگزیده معرفی شد.








اکثر کارهای تحقیقاتی این جانب در گلخانه تحقیقاتی گیاهان برگ زینتی دانشگاه ازاد اسلامی واحد جیرفت (که بزرگترین گلخانه ژنوتیپ گیاهان برگ زینتی خاورمیانه بوده و دارای امکانات سیستم آبیاری میست، دستگا ههای خنک و گرم­ کننده، تهویه و روشنایی است) به انجام می رسد

وی گفت: در مدت تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همواره در حال مطالعه و پژوهش­ های علمی در زمینه رفع مشکلات فیزیولوژیکی محصولات باغبانی به ویژه گیاهان زینتی فعالیت داشته ­ام و اکنون دارای افتخارات و سوابق پژوهشی شامل: در دست چاپ: 6 عنوان کتاب تخصصی گیاهان زینتی (اخذ مجوز شابک و فیپا) و همچنین نگارش یک کتاب به زبان انگلیسی و همینطور ترجمه دو کتاب به فارسی هستم.


این برگزیده جشنواره فرهیختگان از چاپ بیش از 55 مقاله در ژورنال­ های علمی و پژوهشی،ISC و ISI خبر داد و گفت: چاپ بیش از 90 مقاله در کنفرانس ­های ملی و بین ­المللی، کسب عنوان پژوهشگر برتر باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه ازاد اسلامی واحد جیرفت در دو سال پیاپی سال­ های 1392 و 1393، کسب عنوان رساله برتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در سال 1393 و کسب عنوان رساله برتر در حوزه کشاورزی، در جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری (فرهیختگان) دانشگاه ازاد اسلامی در سال 1394 از جمله فعالیت ها و موفقیت ها بوده است.


به گفته صالحی، او به طور تخصصی در چهار زمینه تخصصی شامل تغییرات فیزیولوژیکی در شرایط کاربرد تنظیم­ کننده ­های رشد گیاهی با تاکید بر گیاهان زینتی،فیزیولوژی گیاهان در شرایط تنش­ های محیطی با تاکید بر گیاهان زینتی، ازدیاد جنسی و غیرجنسی گیاهان زینتی وفیزیولوژی پس از برداشت گل­های بریده فعالیت داشته است.


دانشجوی واحد جیرفت اظهار کرد: اکثر کارهای تحقیقاتی این جانب در گلخانه تحقیقاتی گیاهان برگ زینتی دانشگاه ازاد اسلامی واحد جیرفت (که بزرگترین گلخانه ژنوتیپ گیاهان برگ زینتی خاورمیانه بوده و دارای امکانات سیستم آبیاری میست، دستگا ههای خنک و گرم­کننده، تهویه و روشنایی است) به انجام می رسد که از مسئولان این واحد دانشگاهی سپاسگزارم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب