دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نیکی هیلی: نمی‌دانم ترامپ ماه آینده پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید می‌کند یا خیر

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در موسسه امریکن انترپرایز گفت: نمی دانم ترامپ ماه آینده پایبندی ایران را به توافق هسته ای تایید می کند یا خیر.
کد خبر : 209866

به گزارش آنا از العالم، نیکی هیلی درسخنان امروز( سه شنبه) خود با طرح این ادعا که برجام برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده ،گفت : سران ایران می‌خواهند با برجام جهان را گروگان بگیرند.


نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود : صدور تائید پایبندی ایران به برجام توسط ترامپ، جزو الزامات توافق هسته‌ای نیست، بلکه از قوانین آمریکاست.


وی گفت : هنوز نمی‌دانم که ترامپ پایبندی ایران به برجام را تائید می‌کند یا نه. این تصمیمی است که او باید به تنهایی بگیرد.


هیلی افزود : اگر رئیس‌جمهور تصمیم بگیرد که پایبندی ایران به برجام را تائید نکند، این به معنی خروج ایالات متحده از برجام نخواهد بود.


وی با بیان اینکه خروج از برجام بر اساس بندهای این توافق صورت می‌گیرد گفت : اگر رئیس‌جمهوری پایبندی ایران را تائید نکند، آن زمان مسئله در اختیار کنگره خواهد بود و نمایندگان ۶۰ روز فرصت خواهند داشت در صورت نیاز علیه ایران تحریم تصویب کنند.


وی افزود : قول داده بودیم توافق هسته‌ای برنامه ایران را متوقف کند، اما این تنها یک مکث در برنامه ایران بود.


هیلی خاطرنشان کرد : قول داده بودیم بازرسی‌های «هر زمان و هر مکان» باشد، اما ساختار کنونی به مراتب ضعیف‌تر است و به ایران برای بازرسی‌ها تا ۲۴ روز زمان می‌دهد.


نماینده آمریکا در سازمان ملل با این ادعا که برجام نهایتا به توافق معیوب و ضعیف تبدیل شد، افزود : ایران دو بار از سقف مجاز آب سنگین عبور کرد و هر بار دولت اوباما به آن‌ها کمک کرد به سطح مجاز بازگردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته