دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ستاره اسکندری در گفت‌وگو با آنا:

بازیگرِِ خانه و آپارتمان نیستم/ بازیگر نشدم که فقط دنبال پول باشم

اسکندری که مشغول بازی در مینی‌سریال تاریخی «گیله‌وا» است، گفت: از جنس تئاتر هستم و از فیلم و سریال‌هایی که در فضاهای بکر و دل طبیعت می‌گذرد، استقبال می‌کنم. بازیگری نیستم که صرفا دل به کارهای ساده خیابانی و آپارتمانی بدهم.
کد خبر : 209847

گروه فرهنگی آنا: سریال‌های تاریخی تلویزیون همیشه مخاطب‌پسند است؛ به شرطی که با قصه جذاب و ساخت ایده‌آل همراه باشد. گرچه فعلا کمی دست تلویزیون از ساخت این تولیدات خالی شده که احتمالا همه‌چیز به بودجه سنگین این آثار برمی‌گردد.


از جدیدترین تولیدات در این زمینه شاید بتوان به «گیله‌وا» اشاره کرد که البته شکل مینی‌سریال دارد و نمایی از چهره میرزا کوچک‌خان را نیز نشان می‌دهد.


بازیگران نسبتا شناخته شده‌ای را هم می‌توان در این مجموعه دید ازجمله ستاره اسکندری. خودش ادعا می‌کند که مشتاق نقش‌های خاص است حتی اگر با گریم سنگین و متفاوت همراه باشد.


* همه‌چیز به سلیقه بازیگر برمی‌گردد؛ پول مهم نیست


اسکندری در همین رابطه که یکی از نقش‌های اصلی سریال «گیله‌وا» را برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، توضیح داد: داستان سریال در بستر تاریخ می‌گذرد و شرح حالی از یک خانواده در دوران میرزاکوچک‌خان است و قصه‌ای از اتفاقاتی که در آن بازه زمانی رخ می‌دهد. به نظرم قصه خاصی دارد.


وی با اشاره به سختی این نوع آثار، عنوان کرد: حضور در این سریال‌ها که لوکیشن‌های متفاوت و شاید سختی کار بیشتری برای ما بازیگران دارد، به سلیقه و انتخاب خود ما بازیگران برمی‌گردد و اصلا ربطی به دستمزد و غیره نیز ندارد.


این بازیگر افزود: اگر می‌خواستم صرفا بخاطر دستمزد هر نقش و مجموعه‌ای را بپذیرم، مطمئن باشید چندبرابر همین دستمزدی را که در «گیله‌وا» به من می‌دهند در کارهای ساده‌تر و آپارتمانی می‌توانستم بگیرم. پس همه چیز برای من پول نیست.


* همیشه که نباید در آپارتمان بازی کرد


اسکندری با بیان اینکه همیشه به دنبال تجربه نقش‌های متفاوت در گریم‌هایی حتی خاص بوده، ادامه داد: اولویت من برای بازی، فیلمنامه و قصه باکیفیت است و همچنین گروهی که قرار است کنارشان باشم.


این بازیگر همچنین تأکید کرد: خودم را از جنس تئاتر می‌دانم پس سراغ نقش‌های سخت می‌روم که در فضا و لوکیشن‌های پیچیده نیز کار بشود. جز این بود خیلی راحت می‌توانستم فقط نقش‌های آپارتمانی را بپذیرم ولی شخصا اهل این نقش‌های ساده نیستم. قبلا هم این را در «دندون طلا» و غیره نشان داده‌ام.


اسکندری با اشاره به اینکه پذیرش این جور نقش‌ها برحسب علاقه است، گفت: من بازیگری را جزئی از زندگیم می‌دانم و این عجین بودن باعث می‌شود در کنار الزامات یک نقش به مسائل دیگر نیز فکر کنم.


وی تأکید داشت: به شخصه از فیلم و سریال‌هایی که در فضاهای خارجی مثل لوکیش‌های بکر و در دل طبیعت می‌گذرد، استقبال می‌کنم. بازیگری نیستم که صرفا دل به خیابان و آپارتمان بدهم.


این بازیگر همچنین درباره روند تولید مینی‌سریال نیز گفت: «گیله» همچنان جلوی دوربین است و ضبط آن ادامه دارد. فکر می‌کنم حدود یک سوم از تصویربرداری مجموعه باقی مانده است. البته ضبط سکانس‌هایی که به نقش من مربوط بوده تقریبا تمام شده است.


* درباره مجموعه «گیله وا»


لازم به ذکر است تصویربرداری سریال «گیله‌وا» به عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج از اواخر خرداد ماه در کیاشهر گیلان آغاز شده و طبق پیش‌بینی‌ها ضبط آن تا پایان تابستان سال جاری ادامه خواهد داشت.


«گیله‌وا» به تهیه‌کنندگی امیر بنان و کارگردانی و نویسندگی اردلان عاشوری سریالی است که از دریچه‌ای متفاوت به وقایع تاریخی روزهای پایانی جنگ جهانی اول، قحطی ایران و قیام جنگل می‌پردازد.


این سریال در تلاش است با نگاهی عاطفی به زندگی اجتماعی مردم در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ بپردازد و به نوعی روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و به خصوص مردم خطه گیلان در صد سال گذشته باشد.


بهروز شعیبی، امیرحسین صدیق، مهران رجبی، ستاره اسکندری، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، علی عطایی، پریا مردانیان، ستاره حسینی و حمیدرضا پگاه از بازیگرانی هستند که در سریال «گیله‌وا» مقابل دوربین رفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته