دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ویژگی‌های مطلوب «وزیر آینده علوم» از نظر رئیس کمیسیون آموزش مجلس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مطلوب‌ترین ویژگی‌های وزیر آینده علوم، تحقیقات و فناوری را تشریح کرد.
کد خبر : 209291

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزیر آینده علوم باید جایگاه علمی مناسبی داشته باشد و در رشته خود بین دانشگاهیان به عنوان صاحب‌نظر شناخته شود، ادامه داد: وزیر علوم باید خستگی‌ناپذیر باشد و از تعامل بسیار خوبی با دانشجویان برخوردار باشد. همچنین باید بتواند رابطه بین صنعت و دانشگاه را تقویت بخشد و به فناوری نو بها دهد.


وی ادامه داد: وزیر علوم آینده باید سند اسلامی شدن دانشگاه و سند برنامه ششم را باور داشته باشد و تلاش کند که آن را پیاده کند. باید به مسائل فرهنگی انقلاب باور داشته باشد و در مسیر آن تلاش کند.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت علوم موتور محرکه‌ تبدیل علم به فناوری است، اظهار داشت: وزارت علوم با تربیت نیروهای انسانی کاملا حرفه‌ای می‌تواند در خصوص ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، صادرات فناوری‌های نو و موضوعات کارآفرینی اقدامات مطلوبی انجام دهد.


زاهدی با بیان اینکه کارکرد وزارت علوم از جهات مختلف در مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از بسیاری از وزارت‌خانه‌ها بیشتر است، افزود: وزارت علوم می‌تواند با حمایت جدی از صنایع دفاعی در علم و فناوری به گونه‌ای عمل کند که اقتدار اقتصادی و سیاسی را فراهم کند و فردی که وزیر علوم می‌شود باید این ظرفیت را داشته باشد که بتواند به خوبی این مسائل را دنبال کند.


منبع:ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته