دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1394 - 10:29
در واحد تویسرکان انجام شد؛

برگزاری کارگاه تخصصی روش تدریس قرآن برای 250 نفر از مدرسان قرآن دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان همدان

کارگاه تخصصی روش تدریس قرآن کریم با آموزش دکتر علی‌اصغر شعاعی معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم و استاد برتر کشوری در روش‌های نوین تدریس قرآن برای 250 نفر از مدرسان قرآن کریم دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان در سالن آمفی تئاتر واحد تویسرکان برگزار شد.
کد خبر : 20883

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مربیان دارالقرآن، کانون‌های قرآن، بسیج و معلمان قرآن و پرورشی تویسرکان نیز از این برنامه معنوی و مذهبی بهره‌مند شدند. کارگاه تخصصی روش تدریس قرآن کریم با هدف ارتقای سطح علمی استادان و مربیان درباره روش تدریس قرآن در مراکز از پیش تعریف‌شده برگزار شد. این برنامه با همکاری و کانون قرآن و عترت دفتر فرهنگ اسلامی واحد تویسرکان بنیاد قرآن کریم و مراکز قرآنی صورت گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان اظهار کرد: معنویت به شکل تعمدی در دنیای مدرن ساخته بشر مغفول مانده است. حذف نگاه معنوی از دنیای بشریت باعث بروز برخوردهای غیرانسانی می‌شود که ما امروزشاهد این رخداد در منطقه خاورمیانه هستیم.


مجتبی بابایی با بیان اینکه مملکت ما همه ارکانش براسلام استوار است، تأکید کرد: مسیر برای ما بر اساس تمسک به دو ثقل اعظم اهل بیت(ع) و قرآن مشخص شده و ما باید با تمام توان آن را به جهان عرضه کنیم.








شعاعی با بیان اینکه در کشور ما چند چیز فراموش شده، تعطیلی مساجد را یکی از این موارد برشمرد و گفت: متأسفانه مساجد ما در طول روز تعطیل هستند این در حالی است که در کشورهایی چون سودان مساجد در طول شبانه‌روز فعالانه باز هستند

شعاعی، استاد برتر قرآن کریم در کشور نیز با تشکر از این برنامه، کار خود را با تلاوت بسیار زیبایی آیاتی چند از کلام وحی آغاز کرد و خادم قرآن بودن را توفیق الهی برای انسان دانست و گفت: قرآن کریم بهترین نسخه برای درمان دردهای بشر است.


معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم از قرآن مجید به عنوان خوان نعمات الهی یاد کرد و افزود: اگر انسان در هر حوزه از زندگی فردی و اجتماعی به مفاهیم و آموزه‌های کلام وحی توجه و دقت‌ نظر داشته باشد هرگز گمراه نمی‌شود.


وی با بیان اینکه در کشور ما چند چیز فراموش شده، تعطیلی مساجد را یکی از این موارد برشمرد و افزود: متأسفانه مساجد ما در طول روز تعطیل هستند این در حالی است که در کشورهایی چون سودان مساجد در طول شبانه‌روز فعالانه باز هستند.


مدیریت مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تأکید بر اینکه مساجد مرکز اصلی آموزش قرآن است، گفت: انقلاب ما از مساجد به واسطه تربیت‌های قرآنی شکوفا شد.


وی با بیان اینکه در جهان اسلام مساجد به سه گروه مساجد باز و فعال، مساجد باز و غیر فعال و مساجد بسته و غیر فعال دسته‌بندی شده است، افزود: مساجد بزرگترین سنگر برای مقابله با هجوم دشمن قلمداد می‌شود و متأسفانه در کشور ما به جای آموزش قرآن در مساجد که حالت همگانی دارد و توان جذب مخاطبین بیشتری دارد آن را به کانون ها و مراکز دیگری واگذار کرده اند که همگان با این مراکز آشنایی ندارند و به همین جهت قرآن و یادگیری آن در کشور ما مهجور مانده و همگانی نشده است، اما در کشورهایی که مساجد باز و فعالی دارند بسیاریاز مردم یا حافظ کل قرآنند یا قاری های متوسط به بالا هستند و در این زمینه از کشور ما بسیار جلوترند.


استاد برجسته قرآن در کشور با توجه به یک سنت اسلامی درباره مراسم ختم و عزاداری، متذکر شد: طبق روایات سه روز باید برای صاحب عزا از سوی اطرافیان و دوستان غذا تهیه کرد این در حالی است که ما در کشور برعکس عمل می‌کنیم.


مردم تویسرکان پس از این کارگاه آموزشی میزبان این قاری و استاد برجسته در محفل نورانی انس با قرآن در مسجدالنبی(ع) بودند. همچنین جلسه آموزش صوت و لحن تخصصی قرآن مجید با حضور شعاعی در کانون قرآن و عترت تویسرکان با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته