دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1394 - 09:04
سرپرست واحد بجنورد:

خودباوری و اعتماد به نفس امروز جوانان مرهون رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است

سرپرست واحد بجنورد با توجه به قرار گرفتن در 14 خرداد سالروز رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب گفت: خودباوری و اعتماد به نفس امروز جوانان، دانشجویان و دانشمندان این مرز و بوم مرهون رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران است.
کد خبر : 20873

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علی فیروزنیا در مراسم اختتامیه مسابقات علمی دانشجویی و تقدیر از برترین ها در مسابقات علمی پل ماکارونی، فکر باز، نجات تخم مرغ، کمیته علمی و اجرایی همایش رهیافت های نوین در صنعت برق و نمایشگاه مواد مخدر که با حضور مصطفی بهمنیار معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، استادان، دانشجویان و کارکنان برگزار شد با تاکید بر تلاش دانشجویان در پیشبرد اهداف عالیه آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: مردم سلحشور ایران اسلامی با صلابت و غیرتمندی، روزهای سرنوشت‌ساز و تکرارناپذیری را برای انقلاب رقم زدند و اگر پایمردی های آن ایام نبود، پیشرفت های شگرف علمی در زمینه‌های مختلف فن‌آوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، نانوتکنولوژی و صنایع موشکی اکنون محقق نمی‌شد؛ ما نیز در راستای حفظ و تحقق اهداف والای شهدا که در واقع سربلندی ایران اسلامی است باید از هیچ کوششی دریغ نورزیم.


سرپرست واحد بجنورد با توجه به پیشرفت های خوب علمی و پژوهشی در زمان مدیریت دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: در دوران مدیریت جدید دانشگاه تغییرات چشمگیر و قابل توجهی را در سطح کلان شاهد بوده ایم که از جمله آن در حوزه پژوهشی می توان افزایش بودجه پژوهشی به 10 درصد، تصویب آیین نامه تاسیس قطب های علمی- پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی برای بار نخست، پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی پژوهش محور، تاسیس17 مرکز پژوهشی جدید و در مجموع تعداد 39 مرکز، اخذ مجوز تاسیس پارک علم و فناوری، راه اندازی 22 مرکز رشد و فناوری در بازه زمانی 18 ماهه، و .... را نام برد.









ضمیریان: حمایت از کارگروه های مختلف علمی مانند رباتیک، پل ماکارونی، مسابقات علمی و ... را در اولویت کاری حوزه قرار داده‌ایم تا از این طریق بتوانیم با حمایت از فعالیت‌های علمی و تحقیق دانشجویان، دستاوردهای پژوهشی دانشگاه را به جامعه عرضه کنیم



معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد نیز با تقدیر از همکاری مسئولان شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی و نیروگاه برق شیروان در برگزاری همایش رهیافت‌های نوین در صنعت برق خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین همایش رهیافت‌های نوین در صنعت برق گامی در راستای تحقق اجرای دانشگاه نسل چهارم یعنی دانشگاه فن‌آفرینی و ثروت آفرینی در کشور است.


دکتر محمد ضمیریان با اشاره به عدم انگیزه کافی دانشجویان دانشگاه ها نسبت به بعضی دروس اظهار کرد: یکی از دلایل مهم افت سطح علمی دانشجویان بی‌رغبتی نسبت به بعضی دروس در مدت زمان تحصیل است به عبارتی دانشجویان نتوانسته‌اند حساسیت کاربردی بودن دروس مورد مطالعه را در صنعت و سازمان‌های مختلف به درستی حس کنند.


معاون پژوهش و فناوری ولاحد بجنورد با تاکید بر کاربردی کردن پروژه‌های دانشگاهی گفت: در راستای نسل چهارم صنعت می تواند مشکلات و موانع خود را بیان کند و دانشگاه‌ها نیز ایده‌های نو و خلاقانه را ارائه دهند تا به جایی از علم و فن‌آوری برسیم که بتوانیم پروژه‌ها را در سطح کشور کاربردی و عملی کنیم.


وی با توجه به حمایت معاونت پژوهشی از کارگروه های مختلف علمی افزود: حمایت از کارگروه‌های مختلف علمی مانند رباتیک، پل ماکارونی، مسابقات علمی و ... را در اولویت کاری حوزه قرار داده‌ایم تا از این طریق بتوانیم با حمایت از فعالیت‌های علمی و تحقیق دانشجویان، دستاوردهای پژوهشی دانشگاه را به جامعه عرضه کنیم.


در پایان این مراسم از تیم های برتر مسابقات علمی پل ماکارونی، فکر باز، نجات تخم مرغ، کمیته علمی و اجرایی همایش رهیافت های نوین در صنعت برق و نمایشگاه مواد مخدر با اهداء لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.



همچنین در این مراسم از زحمات دکتر ملیحه اختری مدیر امور پژوهشی سابق دانشگاه قدردانی و دکتر الهام تفضلی به عنوان مدیر امور پژوهشی واحد بجنورد معرفی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته