دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1396 - 18:37
اسکندری مطرح کرد:

شهدای جهادگر، شهدای نسل چهارم انقلاب هستند

عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامی داشت یاد دو تن از شهدای جهادگر از راه اندازی سامانه ثبت ایده های جهادی دانشجویان خبر داد.
کد خبر : 208403

به گزارش گروه دانشگاه آنا، دکتر صالح اسکندری عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم بدرقه دانشجویان جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه به مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی در دوره جدید دانشگاه آزاد کاملا متفاوت و در راستای عمل به مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، گفت: به تعبیر رهبری این اردوهای جهادی یک فرصت است که امکان ارتباط مستقیم طیف‌های دانشگاهی با مردم به ویژه اقشار مستضعف را پدید می‌آورد.


وی یاد و خاطره شهدای جهادگر شهید امین آقابابا شیرازی و شهید سید امیر فارس حسینی که از موسسین حرکت های جهادی بودند و در حین عزیمت به منطقه‌ای محروم در گیلان‌غرب به شهادت رسیدند، را گرامی داشت و گفت: این شهدا، شهدای نسل چهارم انقلاب هستند که در راه پیشرفت و عدالت جان خود را فدا کرده اند و اگر مجاهدت هایشان بیش از شهدای دوران جنگ تحمیلی نباشد کمتر نیز نخواهد بود.


اسکندری به راه اندازی سامانه ثبت ایده های جهادی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اغلب دانشجویان حاضر در این اردوها از جمله نیروهای نخبه و متعهد هستند و برای برطرف کردن مسائل و مشکلات نقاط محروم قرار است ایده های علمی دانشجویان جهادگر ثبت شود تا در نهایت در فرایند سیاست گذاری و مدیریتی برای رفع محرومیت ها به کار گرفته شود.


مسئول امور رسانه‌های دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه بخشی از محرومیت‌ها و کاستی‌ها ناشی از فقدان مطالعات علمی و تحقیقاتی است، گفت: در کنار فعالیت‌های جهادی در این اردوها دانشجویان نخبه می‌توانند با ثبت نظرات و ایده‌های خود راهکارهایی برای ریشه کن کردن فقر و محرومیت ها ارائه کنند.


عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در برخی از این مناطق محرومیت ظرفیت‌های ناشناخته‌ای وجود دارد که فعال‌سازی آنها می‌تواند آن منطقه و حتی وضعیت کشور را تحت تأثیر قرار دهد افزود: امید داریم این سامانه مورد استقبال مسئولان امر نیز قرار گیرد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته