دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1396 - 12:13
در گفت و گو با آنا؛

بیژن ذوالفقارنسب: فدراسیون فوتبال از شکستن رکوردهای تیم ملی واهمه دارد/ برای صعود درجام‌جهانی باید با نامداران بازی کنیم

مشاور وزیر ورزش گفت: بدون شک اگر در جام‌جهانی روسیه هم با نمایش دفاعی بخواهیم سه تساوی بگیریم از گروه‌مان صعود نخواهیم کرد.
کد خبر : 208316

بیژن ذوالفقارنسب درباره تساوی ایران 10 نفره برابر کره‌جنوبی به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «بازی بسیار حساسی را شاهد بودیم. برای کره‌ برد در این مسابقه خیلی واجب بود چون تیمش در شرایط بهتری برای صعود به جام جهانی قرار می‌گرفت. برای ایران هم که تا اینجا شکستی نخورده بود و دروازه‌اش هم باز نشده بود خیلی اهمیت داشت که در این بازی هم رکوردهایش دست نخورده باقی بماند.»


وی ادامه داد: «در نیمه نخست کره‌ای‌ها سعی کردند تا برتری خود را به ما دیکته کنند و یک موقعیت خوب هم خلق کردند. البته ایران هم به حریف تنها همان یک فرصت را داد و حتی در صحنه‌ای می‌توانست به گل برسد. در نیمه دوم با اشتباه فاحش سعید عزت‌اللهی تیم ملی 10 نفره شد ولی کره‌ای‌ها هر چه تلاش کردند به در بسته خوردند و حتی ما می‌توانستیم در ضدحملات دروازه حریف را باز کنیم. بچه‌ها با شایستگی بازی کردند و حتی یک فرصت گلزنی در نیمه دوم به کره‌جنوبی ندادند تا در پایان این ما باشیم که رکوردهای‌مان دست نخورده باقی بماند. البته تساوی برای کره هم بد نبود چرا که با باخت ازبکستان در خانه چین حالا کره‌ای‌ها با تساوی در خانه حریف به دور نهایی صعود می‌کنند. البته اگر سوریه در ورزشگاه آزادی خلق شگفتی نکند و شاگردان کی‌روش را شکست ندهد.»


مشاور وزیر ورزش درباره اینکه تیم ملی چگونه می‌تواند در مدت باقی‌مانده تا جام جهانی به شرایطی برسد که از گروهش صعود کند، اظهارداشت: «تیم ملی ما مدتی است بسیار خوب سازماندهی شده و ساختار دفاعی منسجمی را به‌دست آورده است. کی‌روش باور خوبی را به بازیکنان انتقال داده که چگونه همدیگر را پوشش دهند و برای همین است که کره‌جنوبی هم برابر ما در 90 دقیقه تنها یک فرصت گلزنی ایجاد کرد. همان‌طور که از آمار مشخص است تیم ملی ایران با شرایط بسیار بهتری راهی جام جهانی روسیه شد در حالی که برای رفتن به جام‌جهانی برزیل کارش به روز پایانی رسید.»


ذوالفقارنسب ادامه داد: «ما در جام جهانی برزیل برابر نیجریه و آرژانتین فوق‌العاده خوب دفاع کردیم و اگر فوق‌ستاره‌ای به نام مسی وجود نداشت قطعا در آن بازی هم گل نمی‌خوردیم اما شایان ذکر است که در بازی آخر برابر بوسنی وقتی که نیاز به پیروزی داشتیم و از حالت دفاعی که در دو بازی اول داشتیم خارج شدیم 3 بار دروازه‌مان باز شد و چند گل هم نخوردیم. تردیدی نیست که تیم ملی ایران در حال حاضر شرایط بهتری نسبت به 4 سال قبل دارد ولی ما در هیچ مسابقه‌ای با حالت تهاجمی مسابقه را شروع نکردیم. بدون شک اگر در جام‌جهانی روسیه هم با نمایش دفاعی بخواهیم 3 تساوی بگیریم از گروه‌مان صعود نخواهیم کرد بنابراین باید چاره دیگری پیدا کنیم تا بتوانیم به سمتی برویم که برابر حریفان قدرتمند‌مان به گل برسیم و صاحب 3 امتیاز شویم تا مجوز صعودمان صادر شود.»


او تاکید کرد: «تیم ملی ایران در مدت باقی‌مانده تا جام‌جهانی روسیه باید چند مسابقه با تیم های خوب جهان برگزار کند تا کیفیت بازیکنان‌‌مان به سطح بالاتری برسد و آن واهمه‌ای که از مصاف با تیم‌های نامدار جهان داریم از بین برود. نگرانی فدراسیون فوتبال این است که با یک باخت در دیدارهای دوستانه رکوردهایی که توسط کارلوس کی‌روش ثبت شده ضایع می‌شود. اصلا چنین موضوعی نباید مورد توجه قرار بگیرد چون زمانی در روسیه با حریفان قدرتمند بازی می‌کنیم به رکوردهای ما امتیاز نمی‌دهند. فدراسیون باید هزینه کند و با تیم‌های آماده فوتبال جهان مسابقه تدارکاتی بگذارد تا به سطح جهانی برسیم و البته با مرور برنامه‌های هجومی در جام‌جهانی نتایج بهتری نسبت به ادوار گذاشته به دست آوریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته