دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 12:59
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما تاکید کرد:

مدارس سما؛ محلی برای تامین علایق و سلایق فرهنگی دانش‌آموزان

معاون آموزشی و پژوهشی و سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی سازمان سما اظهار کرد: «در بخش فرهنگی باید زمینه‌های گوناگون را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم، مدرسه و آموزشکده باید مکان رشد و پویایی فرزندانمان در هر زمینه‌ای باشد در این راستا مدارس سما باید محلی برای تامین همه علایق و سلایق فرهنگی دانش‌آموزان باشد.»
کد خبر : 206829

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، قاسم یزدان پناه در دومین روز از نشست دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی سما استان‌ها با توجه به وضعیت موجود آموزش عالی و کاهش جمعیت دانشجویی در رابطه با رفع استرس و آفت‌های موجود به مدیران راهکارهایی ارائه داد و گفت: «مسائل فرهنگی دارای حوزه‌های مختلفی است و ما به‌عنوان یک مجموعه مدرسه‌دار باید به ذائقه‌های متفاوت دانش‌آموزانمان توجه کنیم زیرا هیچ دو کودکی شبیه به هم نیستند. »


یزدان پناه با توجه به رفع بسیاری از مشکلات دانش آموزان از سوی مثل مدیر مدرسه، مربی بهداشت و مربی ورزش افزود: «باید نگاهی دوباره به تعلیم و تربیت مدرسه‌ای و آموزشکده‌ای داشته باشیم.»


دادآیین:‌ خوشبختانه 90 درصد آزمایشگاه‌های سما در این سامانه ثبت شده‌اند و ما باید به دنبال این باشیم که با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، کسب درآمد برای مجموعه‌های خود داشته باشیم و طرح‌های پژوهشی مهارت‌محور و درآمدزا در معاونت‌ها پیگیری شود

مدیر فرهنگی سازمان سما نیز با توجه به موضوع صرفه‌جویی در کل مجموعه سما گفت: «امکان بازدید و ارزیابی حضوری از فعالیت‌های فرهنگی واحدهای سما در سراسر کشور برای حوزه ستادی وجود ندارد از اینرو از طریق فرم‌های ارسالی شاخص‌های ارزیابی مشخص شده و این یکی از مواردی است که به شوراهای نظارت و هماهنگی استان‌ها واگذار شده است.»


سیده‌زهرا حسینی از برگزاری طرح قدس کشوری در نیمه دوم مهر در شهر قم خبر داد.


مدیر امور دانشجویی سازمان سما هم با توجه به اینکه آموزشکده‌های سما باید حداقل امکانات خدمات دانشجویی را فراهم آورند آماری از وضعیت بوفه‌ها، انتشارات و غذای دانشجویی در آموزشکده‌های سما ارائه داد و خواستار توجه جدی معاونان به این مهم شد.


سیامک بختیاری با تاکید بر رصد کردن فارغ‌التحصیلان آموزشکده‌ها افزود: «این موضوع در سه حوزه مورد توجه است، چه تعداد ادامه تحصیل می‌دهند؟ چه تعداد به کارآفرینی روی می‌آوردند و چه تعداد جذب بازار کار می‌شود. تا نتایج حاصل را بتوان در برنامه‌ریزی‌های آتی مبنای کار قرار داد.»


مدیر تربیت بدنی سازمان سما نیز به توسعه مدارس ورزش سال‌های 94-93 گفت: «متاسفانه دو سال گذشته این بخش دچار رکود شده است از اینرو ما به دنبال آسیب شناسی این مساله رفتیم و در این راستا دستورالعمل جدیدی صادر کردیم، بازخورد این فعالیت درخواست جدید ، 24 واحد برای راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش بود.»


زهرا فتح اللهی درباره طرح استعدادیابی و استفاده از فدراسیون ورزش‌های همگانی در این راستا بدون پرداخت هیچگونه هزینه، توضیحاتی ارائه داد.


دکتر فریناز دادآیین رئیس اداره سلامت سازمان سما هم به شروع فعالیت سیستم پرونده‌های پزشکی دانش‌آموزان از سال 93 خاطرنشان کرد: «سال گذشته این سیستم به‌ صورت پایلوت در شش استان کشور برگزار کردیم که نتایج مثبتی حاصل آمد از اینرو امسال این طرح در مقطع ابتدایی کل کشور اجرایی خواهد شد.»


مدیر پژوهشی سازمان سما نیز با ارائه توضیحاتی درباره سامانه ساها دانشگاه گفت: «خوشبختانه 90 درصد آزمایشگاه‌های سما در این سامانه ثبت شده‌اند و ما باید به دنبال این باشیم که با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، کسب درآمد برای مجموعه‌های خود داشته باشیم و طرح‌های پژوهشی مهارت‌محور و درآمدزا در معاونت‌ها پیگیری شود.»


سودابه ملکی با توجه به انجمن‌های علمی و پژوهشی در مدارس، از دبیران حاضر خواست تا دانش آموزان و دانشجویان مستعد سمایی را به شرکت در مسابقات مهارتی و مسابقات جوان خوارزمی هدایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب