دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر کیست؟

گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتصاب دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نام دو شخص را مداوم به گوش می‌رساند؛ ابراهیم داروغه‌زاده و منوچهر شاهسواری اما به واقع کدام یک از این دو شخص بر مسند دبیری این دوره از جشنواره خواهند نشست؟
کد خبر : 206753

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا کمتر از شش ماه تا برگزاری سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر باقی مانده است و در حالی که باقی جشنواره‌های فرهنگی دبیران خود را خیلی پیشتر انتخاب و اسامی آن‌ها را اعلام کرده بودند اما مهمترین جشنواره سالانه سینمایی تاکنون اسمی از دبیر خود اعلام نکرده است.


این در حالی است که معاونین زیرمجموعه‌های وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی با این علم که می‌دانستند وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت جدید تغییر می‌کند و ممکن است جایگاه آن‌ها نیز تغییر کند اما دبیران حشنواره‌ها را از همان سال گذشته منصوب کردند. حتی دبیران منصوب شده نیز مدیران روابط‌عمومی جشنواره‌ها را انتخاب کردند تا کارها روال طبیعی و عادی خود را طی کند. اما در همین شرایط و ضمن اینکه رییس سازمان سینمایی خود بر این باور بود که در جایگاهش می‌ماند تا به امروز برای انتخاب و اعلام دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اقدامی نکرده است.


با گذشت یک هفته از انتصاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز هم اسمی از دبیر جشنواره برده نشده است، اما رییس سازمان سینمایی چهارشنبه؛ یکم شهریور ماه در جمع خبرنگاران در حاشیه یکی از مراسم فرهنگی اعلام کرده بود که تا ده روز آینده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را اعلام می‌کند.


این روزشمار باعث شد هر روز به گمانه‌زنی‌ها برای دبیری جشنواره توسط اطرافیان دامن زده شود. از گوشه و کنار سینما به گوش می‌رسد که نام دو شخص در اولویت دبیری این دوره از جشنواره است. منوچهر شاهسواری و ابراهیم داروغه‌زاده که البته حضور هیچ یک از این دو نفر قطعی نیست.


جدای از نام این دو سینماگر، شنیده‌های دیگر حاکی از این است که در کنار دبیری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر،‌ به رضا میرکریمی پیشنهاد شده تا با ادغام کردن دو جشنواره ملی و بین المللی فیلم فجر، دبیری هر دو را یک‌جا انجام دهد که البته او نه ادغام و نه دبیری هر دو جشنواره را قبول نکرده است.


همچنین از گوشه و کنار سینما شایعه‌هایی مبنی بر حضور محمدمهدی عسگرپور نیز برای دبیری این دوره از جشنواره به گوش می‌رسد که البته به قوت گمانه‌زنی‌ها برای ابراهیم داروغه‌زاده و منوچهر شاهسواری نیست.


با این حساب باید شش روز دیگر باقی مانده از اعلام رییس سازمان سینمایی را صبر کرد تا دید کدامیک از این گمانه‌زنی‌ها به واقعیت می‌پیوندد و در نهابت دبیر چه کسی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته