دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایشگاه قزاقستان دروازه صادرات به روسیه

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی قزاقستان دروازه ورود به بازار کشور های بزرگ روسیه و چین است.
کد خبر : 206604

به گزارش گروه اقتصادی آنا، علی رسولیان مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در الماتی قزاقستان از ۳ جهت برای کشور ما مهم است که می‌توان به بازار این کشور، روابط سیاسی و موقعیت جغرافیایی اشاره کرد.


وی ادامه دارد: کشور قزاقستان کشور پهناوری است دارای بازار مصرفی بزرگی است هچنین سطح رفاه و توانمندی مردم این کشور بالاست و توانایی خوبی برای خرید محصولات با کیفیت دارند از این رو حضور تجار و بازرگانان ایرانی می تواند به صادرات کالاهای با کیفیت ایرانی به این کشور کمک قابل توجهی کند.


رسولیان بیان کرد: روابط سیاسی ایران با کشور قزاقستان در حد قابل قبول و معقولی است و از این رو امکان تعاملات و کسترش روابط چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه تجاری وجود دارد. همچنین قزاقستان در همسایگی روسیه و چین قرار دارد و از این رو مسیر خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی به این دو کشور است و با گسترش روابط تجاری با این کشور ما به این مهم دست خواهیم یافت؛ کما اینکه هم اکنون هم بعضی از محصولات ایرانی که به روسیه صادر می شود ابتدا به قزاقستان و سپس به مقصد آن کشور فرستاده می شود.


وی بیان کرد: مجموعه این عوامل قزاقستان را به کشوری جذاب در بحث تجاری برای بازرگانان و صنعت گران ایرانی تبدیل می کند اما سطح تجاری ایران با این کشور تنها ۱۵ تا ۱۶ درصد است که عدد کوچکی است و ما با برگزاری این رویداد خواهان افزایش سطح تجاری به خصوص صادرات به این کشور هستیم.


رسولیان استان خراسان را پیشانی روابط تجاری با قزاقستان دانست افزود: برای افزایش سطح تجارت با این کشور برنامه ریزی شده است که استاندار خراسان سفری به این کشور داشته باشد. برنامه این سفر را هم مقارن با نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در قزاقستان قرار داده ایم تا ضمن بازدید از این رویداد مسئولین سیاسی و اقتصادی قزاقستان هم در این نمایشگاه حضور یابند.


وی افزود: استاندار راس یک هیئت تجاری متشکل از مدیران بخش های دولتی و خصوصی به این کشور سفر خواهد کرد و مدیران بخش های کشاورزی، صنعتی، دانشگاهی و… وی را همراهی خواهند کرد.


رسولیان با اشاره به سفر مدیران جهاد کشاورزی به قزاقستان اظهار کرد: این کشور در بحث کشت فرا سرزمینی برای ما اهمیت ویژه ای دارد و هم اکنون زمین هایی در اختیار کشاورزان ایرانی قرار گرفته است تا محصولات مورد نیاز کشور را بتوانیم در زمینهای حاصل خیز قزاقستان تولید کنیم.


مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گروه های کالایی این رویداد را شامل: گروه های کالایی، ماشین آلات و مصالح ساختمانی (کاشی، سرامیک، شیرآلات، چینی بهداشتی، رنگ و پوشش های ساختمانی، سیم و کابل، تجهیزات برقی و تاسیساتی ساختمان)، انرژی (آب، برق، نفت، گاز و پتروشیمی)، عمران و راه سازی، خدمات شهری، خدمات فنی و مهندسی و مخابراتی، خودرو و صنایع وابسته، حمل و نقل و ترافیک، معدن، تجهیزات و دستگاه های استخراج معدن، کلیه محصولات و صنایع غذایی، تجهیزات و خدمات پزشکی، دارویی و تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات دامپروری، دامداری و مرغداری، کشاورزی و ماشین آلات وابسته، لوازم خانگی، دکوراسیون، مبلمان و مصنوعات چوبی، مصنوعات پلاستیکی، موکت و کفپوش، الیاف و منسوجات مواد اولیه و ماشین آلات نساجی و پوشاک، پوست و چرم، محصولات آرایشی و بهداشتی (شوینده ها و پاک کننده ها)، تابلو فرش و صنایع دستی، فرش دستباف و ماشینی، زیورآلات و نقره و… عنوان کرد.


شایان ذکر است نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در آلـماتی –قـزاقسـتان ۱۳ الی ۱۶ مهرماه سال جاری برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.epma.ir مراجعه نمایند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته