دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1396 - 08:30
علیرضا دبیر به دنبال ماندن در حلقه مدیران شهری

دور برگردان «دبیر»!

علیرضا دبیر در حالی پس از 10 سال حضور در شورای شهر تهران از مدیریت شهری پایتخت باید کنار برود، که حالا با چرخشی آشکار، به دنبال تصاحب کرسی ریاست سازمان ورزش شهرداری، در دوره جدید مدیریت شهری تهران است.
کد خبر : 206259

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، علیرضا دبیر، متولد 1356 است و وقتی 32 ساله بود، با پشتوانه قهرمانی کشتی جهان و المپیک، توانست در لیست اصولگرایان قرار بگیرد و از سال 88 به عنوان نماینده مردم، عضو سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران شود.


دبیر که از مدافعان عملکرد قالیباف در شهرداری تهران بود، در خردادماه 90 و در حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران از رساله دکترای خود دفاع کرده و به صورت رسمی فارغ التحصیل شد. پس از آن هم، به عضویت هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی درآمد.



منتقد چمران یا مدافع چمران؟


علیرضا دبیر که در دوره سوم شورای شهر، مدافع قالیباف بود، انتقادات جدی به ریاست چمران در شورای شهر داشت ولی با وجود این انتقادات، در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در سال 92، با قرار گرفتن در لیست موسوم به خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، به عنوان یک عضو اصولگرا و حامی قالیباف برای دومین بار راهی شورای شهر تهران شد.


البته این بار، وی مدافع چمران هم شده بود و در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران و در رقابت بین چمران و مسجدجامعی، طرف چمران را گرفت. همین طرفداری از چمران، این فرصت را به دبیر داد تا رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، که مهمترین کمیسیون شورای شهر است، بشود. خودش در مصاحبه‌ای درباره انتقاد از چمران در شورای سوم و حمایت از چمران در شورای چهارم و نقش آن در ریاستش بر کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داده بود که «من هنوز هم درباره شورای سوم می‌گویم که اگر به من فضای کار می‌دادند، خیلی بهتر می‌توانستم کار کنم و در شورای چهارم، آقای چمران این فضا را به من داد و با اعضای کمیسیون بودجه، آقایان تقی‌پور و کاشانی صحبت کرد تا به من رای دهند و بعد آقای مسجدجامعی نیز حمایت کرد.»



مدافع قالیباف که منتقد شد


دبیر در ابتدای دوره چهارم شورای شهر و در خصوص اما و اگرهای شهرداری قالیباف به دفاع از قالیباف پرداخته بود و گفته بود: «اگر گزینه‌ای قوی‌تر از قالیباف باشد به او رای می‌دهم به این شرط که قوی‌تر باشد. اصولگرا‌ها و اصلاح طلب‌ها باید قوی‌ترین گزینه خود را بیاورند چون از نظر من قوی‌ترین گزینه قالیباف است.» البته چرخش‌های دبیر تنها منحصر به موضوع ریاست چمران در شورای شهر نبود و در دو سال اخیر مدیریت شهری تهران هم دبیر به ناگاه،‌به منتقد جدی قالیباف بدل شد.


دبیر در مصاحبه‌ای در دی ماه 94 و در اظهاراتی بی‌سابقه اعلام کرد: «قالیباف باید پاسخگو باشد چرا که حجم تخلفات در شهرداری بسیار زیاد است و نباید شهردار تهران مدام به گذشته برگردد و بگوید شهرداران گذشته تخلف کرده‌اند چرا که اگر شهردار قبلی نیز تخلف کرده باشد تاوان خود را داده است و من وظیفه خود می‌دانم که در مقابل عدم شفافیت مالی و فساد در شهرداری سکوت نکنم.»


این اظهارات دبیر، در حالی مطرح شد،‌که به واسطه سوابق قبلی وی در حمایت از قالیباف، بسیار عجیب و غریب بود. البته همانطور که قدیمی‌ها گفته بودند، «کسی که با یک غوره سردیش می‌کنه با یک مویز هم گرمیش می‌کنه». علیرضا دبیر هم که به یکباره آتشش تند شده بود، به همان سرعت هم آتشش فروکش کرد و دیگر خبری از انتقاداتش به قالیباف نشد.



بدلکاری به سبک کشتی!


علیرضا دبیر که پس از ردصلاحیت‌های اولیه در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در روزهای آخر توانسته بود وارد گردونه انتخابات شود، در نهایت بازی را به لیست اصلاح‌طلبان باخت و از راهیابی به شورای شهر تهران بازماند. حالا در شرایطی که دیگر قالیبافی در شهرداری تهران نیست؛ علیرضا دبیر با یک بدلکاری، خودش را از لحاظ سیاسی بی‌طرف می‌داند و به دنبال نزدیک شدن به اصلاح‌طلبان است، به طوریکه برخی شنیده‌ها،‌حاکی از تلاش وی، برای تصاحب کرسی ریاست سازمان ورزش شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری پایتخت است.



سازمان ورزش شهرداری تهران با دارا بودن تعداد زیادی از سالن‌ها، اماکن و استخرهای ورزشی در تهران، یکی از بزرگترین مجموعه‌های وابسته به شهرداری تهران است که البته در دو سه سال اخیر، حواشی مالی زیادی هم در این مجموعه وجود داشته است؛ به طوریکه برخی شایعات حاکی از برکناری رئیس قبلی این سازمان، به واسطه همین مسائل و حواشی مالی بود. حالا علیرضا دبیر، که خودش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دوره قبلی بوده و به خوبی از بالا و پایین سازمان‌های شهرداری خبر دارد، می‌خواهد همچنان در مدیریت شهری بماند و این بار، شانسش را، با توجه به افتخارات ورزشی‌اش،‌ در این سازمان دنبال کند.


خبرنگار آنا برای تماس با «دبیر» و بررسی جزئیات این خبر تلاش کرد اما تلفن همراه این عضو سابق شورای شهر، از دسترس خارج بود و تلاش‌ها در این خصوص به نتیجه‌ای نرسید!


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته