دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق بازرگانی تهران؛‌

«حذف انحصار» وظیفه‌ای که شورای رقابت درپی آن نیست

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تمام بنگاه‌های اقتصادی برای حرکت صحیح در مسیر اقتصاد،‌نیازمند رقابت سالم و صحیح است اما بنگاه‌های‌ دولتی اغلب مواقع در این مسیر حرکت نمی‌کنند و شورای رقابت نیز نتوانسته مانع از حرکت‌های اینچنینی بنگاه‌های اقتصادی دولتی شود.
کد خبر : 206207

به گزارش گروه اقتصادی آنا، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره لزوم ایجاد رقابت، توسط شورای رقبات بین بنگاه‌های دولتی و خصوصی گفت: حذف انحصار به‌‌عنوان شعار کلیدی تشکیل شورایی به نام رقابت بود تا بخش‌خصوصی و مجموع بنگاه‌های اقتصادی در فضای کسب‌وکار کشور بتواند بدون چالش قیمت‌گذاری یا قیمت‌شکنی از طریق بنگاه‌های بزرگ و دولتی به‌ حیات خود ادامه دهند.


وی ادامه داد: متاسفانه این شورا تاکنون در قبال آن قسمت‌هایی اقتصاد که زیرچتر وزارتخانه‌ها هستند و تصمیمات انحصارگرایانه‌ای را به نفع بازار خود و به‌ضرر تولیدکنندگان بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌گیرند به‌صورت قاطع ورود نکرده و اجازه داده‌اند که فاصله شکاف رقابتی بیش از پیش گسترش یابد.


رئیس اتاق بازرگانی تهران،‌ تاکید کرد: امروز وضعیت فولادی‌ها که بزرگترین شرکت‌های تولیدی هستند نیز به همین شکل است، بنگاه‌های کوچک و متوسط تامین نیازهای خود را باید از شرکت‌های مادر داخلی تامین کنند اما با گران‌فروشی و انحصارطلبی، قیمت تمام شده مواداولیه بسیار گران است ضمن آنکه این شرکت‌ها با لابی‌گری‌های دولتی، وضع تعرفه 20 درصدی برای واردات این محصول به کشور را هم انجام داده‌اند.


خوانساری همچنین با اشاره به مورد دیگری تصریح کرد: تصمیم اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر توقف واردات خودرو نیز به همین شکل است،‌ تصمیماتی که با چنین رویه اتخاذ می‌شود تنها منجر به گسترش انحصار و کوچک‌تر شدن شعاع رقابت در کسب‌وکار و اقتصاد کشور می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته