دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 09:37
امام جمعه تربت حیدریه:

دانشگاه‌ها و انقلاب اسلامی بر یکدیگر تاثیر متقابل داشته است

امام جمعه تربت حیدریه گفت: دانشگاه‌ها و انقلاب اسلامی بر یکدیگر تاثیر متقابل داشته و تاثیر پذیرفته است. دانشگاه‌ها با حرکت‌های انقلابی خود از قبیل حادثه ۱۶ آذر در انقلاب اسلامی تاثیر گذار بودند.
کد خبر : 2062

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی تبار در مراسم جشن سالگرد سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان تربت حیدریه در مسجد جامع که همراه با محفل انس با قرآن برگزار شد، اظهار کرد: به رغم شخصیت حوزوی امام راحل (ره) و شروع حرکت انقلاب از فیضیه و حوزه‌های علمیه، چهره‌های دانشگاهی در انقلاب اسلامی حضور داشت و بدون تردید دانشگاهیان، فرهیختگان متعهد دانشگاه از استادان و دانشجویان در انقلاب اسلامی با حوزه علمیه ایفای نقش کردند.


امام جمعه تربت حیدریه افزود: اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی و دانشجویان مسلمان اروپا و آمریکا از انقلاب امام حمایت کرد. دانشجویان پیرو خط امام (ره) و دانشگاهیان متعهد با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ انقلاب دوم را که بزرگ‌تر از انقلاب اول بود رقم زدند و این روز با سایر مناسبت‌ها از قبیل تبعید امام (ره) و شهادت دانش آموزان روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری شد.


شریعتی تبار ادامه داد: انقلاب اسلامی متقابلا باعث رشد و بالندگی دانشگاه‌ها از نظر کمیت و کیفیت در تاسیس دانشگاه‌ها و جذب دانشجویان نسبت به قبل از انقلاب اسلامی شد. انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها توطئه و سوء استفاده‌های افرادی از قبیل رجوی و خانه‌های تیمی را نقش بر آب کرد.


امام جمعه تربت حیدریه گفت: دانشگاهیان و دانشجویان با اهدای شهدای زیاد در دفاع مقدس نقش آفرین بودند و شهدایی از قبیل شهید علم الهدی تا آخرین قطره خون از انقلاب اسلامی دفاع کرده و مظلومانه به شهادت رسید.


وی با بیان اینکه دانشگاهیان و دانشجویان در پیدایش و تداوم انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرین بودند، افزود: بنابه حدیث حضرت علی (ع) و بیانات مقام معظم رهبری هر ملتی که علم داشته باشد صولت دارد و هر دولتی که علم نداشته باشد محکوم است.


شریعتی تبار بیان کرد: از اهداف بعثت انبیاء و انقلاب‌های الهی در تاریخ بشریت تعلیم و تربیت و گسترش علم و دانش و اخلاق و معنویت است.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه تربت حیدریه افزود: دانشگاه مطلوب و ایده آل دانشگاهی است که علاوه بر تولید دانش و پیشرفت علمی طلایه دار اخلاق، معنویت، حجاب و عفاف و پاکی باشد.


وی اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری دانشجویان و دانشگاهیان باید همراه با کسب علم و دانش، تذهیب نفس و آگاهی سیاسی در قبال جامعه تعهد داشته باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دهه فجر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته