دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

150 بدهکار عمده بانک سپه شناسایی شدند

مدیرعامل بانک سپه گفت: سال گذشته به واسطه پایبندی به قوانین و مقررات بانک مرکزی و عدم تخلف در پرداخت نرخ سود بالاتر از مصوبات شورای پول و اعتبار، فقط در یک مورد 1400 میلیارد تومان از منابع خود را از دست دادیم.
کد خبر : 20604

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی بانک سپه، سید کامل تقوی‌نژاد در جمع مدیران ارشد این بانک افزود: در همین مدت و در یک مورد دیگر 750 میلیارد تومان سپرده با درصد بالای نرخ مصوب بانک مرکزی به بانک سپه پیشنهاد شد که این بانک آن را رد کرد، اما این مشتری توسط یکی از بانک‌های بزرگ جذب شد.


وی خاطرنشان کرد: با وجود برخی زیان‌ها، از رعایت قوانین و مقررات پشیمان نیستم و بانک سپه با تلاش مضاعف علاوه بر جبران منابع خارج شده به خاطر عدم پایبندی برخی موسسات مالی و بانک، منابع کل خود را افزایش داده‌ است.


او با تاکید بر این که بانک سپه با متخلفان مالی و مفاسد اقتصادی بی‌رحمانه برخورد می‌کند، اظهار کرد: تخلفات در بانک سپه به نازل‌ترین سطح خود رسیده و این بانک از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی در این حوزه مورد تشویق قرار گرفته است.


مدیرعامل بانک سپه در مورد مطالبات معوق این بانک نیز گفت: برای همه بدهکاران بزرگ بانک سپه پرونده تشکیل شده و وصول مطالبات از آنها به طور جدی پیگیری می‌شود.


تقوی نژاد با بیان اینکه در بانک سپه پرونده راکد مطالبات معوق وجود ندارد، گفت: با شناسایی و تشکیل پرونده برای بدهکاران بانک سپه، علاوه بر کارشناسان بانک، حدود 15 موسسه حقوقی و افراد حقیقی نیز بانک را در وصول مطالبات کمک می‌کنند.


رئیس هیأت مدیره بانک سپه با بیان این که همه بدهکاران از جمله 150 بدهکار عمده بانک شناسایی شده‌اند، ادامه داد: 80 درصد آنها در بازه زمانی سالهای 84 تا 89 و با نرخ حدود 14 درصد این تسهیلات را گرفته‌اند که عمده آنها وثایق کافی در اختیار بانک قرار نداده بودند.


وی افزود: با همراهی موثر قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های مرتبط نتایج خوبی حاصل شد، با این حال نیازمند همراهی بیش از پیش از سوی مراجع ذی صلاح برای وصول مطالبات بانک هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته