دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1396 - 13:10
سنایی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

آزمایشگاه آیت‌الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی رباط‌کریم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط‌کریم مجتمع آزمایشگاهی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این واحد را بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی این شهرستان دانست.
کد خبر : 205660

دکتر اردشیر سنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تشریح دستاوردها و امکانات واحد رباط کریم درباره مجتمع آزمایشگاهی آیت الله هاشمی رفسنجانی این واحد اظهار کرد: «این مجتمع با دارا بودن آزمایشگاه‌های مختلف از جمله بتن، روسازی آسفالت، خاک، سازه، جوش، شیمی، فیزیک 1، فیزیک 2، مدار منطقی، مدار الکتریکی، کنترل فرآیند، سیالات، مقاومت مصالح، کارگاه مصالح، کارگاه مبانی برق، کارگاه جوش و... امکان ارائه خدمات آزمایشگاهی به همه ادارات شهرستان را فراهم ساخته و از خروج دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های کارگاهی و آزمایشگاهی جلوگیری کرده است. »


وی، درباره اهدف راه‌اندازی این دانشگاه گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم سال 1387 و با تعداد 200 دانشجو با هدف ارتقای سطح کیفی دانش در این شهرستان و در مقطع کاردانی در رشته‌های معماری، کامپیوتر، عمران و حسابداری آغاز به کار کرد و مهر سال 88 با افزودن 5 رشته در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی شهرسازی، مهندسی معماری، مهندسی عمران، حسابداری و مهندسی کامپیوتر به فعالیت خود ادامه داد.»



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم افزود: «سال 89 پنج رشته در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی فناوری اطلاعات، حقوق و علوم سیاسی به این دانشگاه اضافه شد و فروردین سال ٩٠ از مرکز به واحد مستقل ارتقای درجه پیدا کرد. از سال 94 نیز 2 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سال 95 هم 5 رشته در همین مقطع به رشته های خود اضافه کرد که عبارتند از مهندسی عمران سازه، مهندسی صنایع- صنایع، مهندسی شیمی- طراحی فرآیند، مهندسی شیمی- فرآیندهای جداسازی، برنامه ریزی شهری، حقوق خصوصی و علوم سیاسی. »


وی ادامه داد: «امسال نیز 2 رشته معماری (نقشه‌کشی ساختمان) و عمران (کارهای عمومی ساختمان) را در مقطع کاردانی پیوسته در آموزشکده سما راه اندازی کرده و در حال جذب دانشجو هستیم. اکنون دانشجویان در 21 رشته موجود در این واحد در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و 2 رشته سما مشغول به تحصیل هستند.»


سنایی سایر خدمات رفاهی، مالی و دانشجویی این واحد را ارائه تسهیلات مالی در قالب وام های کوتاه مدت و بلندمدت، سرویس ایاب و ذهاب، سایت آزاد کامپیوتر و کتابخانه مجهز به بیش از 10 هزار جلد کتاب، امکانات پیشرفته کارگاهی و کلاس زبان و خدمات پزشکی و دندان پزشکی برشمرد.


وی درباره کسب مقام‌های دانشجویی با توجه به کسب دو مقام قهرمانی کشوری و چند دوره شرکت در مسابقات سازه‌های ماکارونی و کسب مقام اول و پنجم در مسابقات کمیکار (ماشین‌های الکتروشیمیایی یا ماشین مهندسی شیمی) و آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی کمیکار این دانشگاه را یک قطب در این مسابقات دانست.



سنایی با توجه ثبت‌نام بدون آزمون در مقاطع کاردانی، کارشناسی در سایت مرکز سنجش و پذیرش و با توجه به اینکه واحد رباط‌کریم یکی از نزدیکترین واحدهای استان تهران به شهر تهران با کمتر از 23 کیلومتر است و از دو مسیر اتوبان خلیج فارس و اتوبان ساوه دسترسی بسیار آسانی دارد از علاقه‌مندان دعوت کرد تا هر چه سریعتر با ثبت‌نام در سایت با توجه به محدودیت ظرفیت، ثبت‌نام خود را در این واحد نهایی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته