تغییر نظام قیمت گذاری کالا با هدف ایجاد فضای رقابتی انجام شد
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی امانت در همین خصوص گفت: اجرای این طرح که به صورت آزمایشی با چند کالای مصرفی آغاز شده در صورت موفقیت به سایر کالاهای مصرفی تعمیم داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: این طرح به منظور ایجاد شرایط رقابتی سالم و همچنین بهبود فضای کسب و کار به تمام واحدهای تولیدی و توزیعی ابلاغ شده است.
امانت با اشاره به جلسات کارشناسی در خصوص تغییر نظام قیمت گذاری کالاها افزود: به دنبال این طرح حمایت از حقوق و منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و برداشتن الزام تولید کنندگان به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا صورت می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مصرف کننده بر حسب کیفیت و کمیت کالای مصرفی خود را انتخاب می کند، گفت: این شرایط، فروشندگان را به پایین تر آوردن قیمت و بالابردن کیفیت، برای فروش بیشتر ترغیب کرده و این به نفع مصرف کننده نیز است.
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان تصریح کرد: به دنبال اجرای این طرح ممکن است سود کمتری عاید واحد های کوچک شود اما قطعا رقابت بیشتری در بازار به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/