دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1394 - 15:37

توصیه‌های جالب رئیس واحد کاشان در جشن فارغ‌التحصیلی 110 دانشجو

جشن فارغ التحصیلی 110 دانشجوی واحد کاشان امروز با حضور ریاست – معاونین و خانواده های دانشجویان در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی برگزار شد .
کد خبر : 20544

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد کاشان با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان در سال 94 اظهار کرد: شما دانشجویان تنها با پیمودن درجات علمی، می توانید اعتباری بین المللی کسب کنید، لذا هر عنوان و واژه ای به غیر واژه علمی، تنها منطقه ای است. اما علم تنها واژه ای است که در جهان مرز نمی شناسد.


دکتر مهدی اخباری گفت: من با 40 سال درس و مطالعه، 30 سال فعالیت در عرصه صنعت و 22 سال فعالیت معلمی، تجارب زیادی را کسب کرده ام که براساس این تجارب چند توصیه برای شما دانشجویان فارغ ا لتحصیل دارم: مطالبی را که عنوان می کنم ماحصل مسائلی است که با تجربه به آن ایمان پیدا کرده ام.


وی افزود: اولین نکته ای که دانشجویان فراغ التحصیل باید به آن توجه داشته باشند این است که به دلیل جایگاهی که پدر و مادر دارد، توجه به احترام پدر و مادر است که اگر آنها رضایت قلبی از شما داشته باشند در زندگی آینده خود موفق خواهید بود.








قدر زیبایی و نیروی جوانی خود را بدانید و نگران آینده هم نباشید. چون تأثیر نگرانی در حل مشکلات، مانند جویدن آدامس است..دست خود را به زانوی خود بگیرید و امیدی به دیگران نداشته باشید و در ازدواج نگاه به جیب پدر و مادر دختر نداشته باشید چون مهترین اصل در ازدواج اصالت دختر است که جواب آن را 30 سال بعد از ازدواج دریافت می کنید

اخباری در ادامه از دانشجویان خواست تا خیلی سیاست زده نشوند چون سیاست همیشه به عنوان یک بازی است و سیاست بازی ها اغلب وسیله ای است برای بالارفتن از شما، بنابراین نمی گویم دست کسی را نگیرید. اما مواظب باشید پله ارتقای عده ای منفعت طلب نباشید و از مسائلی که حواس شما را پرت می کند پرهیز کنید. اما نسبت به مسائل پیرامون خود آگاهی داشته باشد، شرایط را درک کنید و تصمیمات عاقلانه و از روی بصیرت اتخاذ کنید.


وی همچنین از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه خواست قدر زیبایی و نیروی جوانی خود را بدانید و نگران آینده هم نباشید. نه به این معنی که برای آینده خود برنامه ریزی نداشته باشید بلکه منظور این است که تأثیر نگرانی در حل مشکلات، مانند جویدن آدامس است که هیچ تأثیری ندارد.


رئیس دانشگاه آزاده اسلامی کاشان توصیه کرد نه با دل کسی بی رحمی کنید و نه با افراد بی رحم هم نشینی کنید و تا می توانید جواب بی رحمی کسی را ندهید.


اخباری گفت: حسادت نکنید و اغلب به زندگی به عنوان یک مسابقه نگاه کنید و متوجه باشید مسیر مسابقه زندگی طولانی است و خط پایانی ندارد و آخر این مسابقه هرکسی باید با دردهای خودش به پیش برود.
وی افزود: دست خود را به زانوی خود بگیرید و امیدی به دیگران نداشته باشید و در ازدواج نگاه به جیب پدر و مادر دختر نداشته باشید چون مهترین اصل در ازدواج اصالت دختر است که جواب آن را 30 سال بعد از ازدواج دریافت می کنید، لذا مطمئن باشید مال و ثروتی که با تلاش به دست آمده باشد به رایگان به شما نخواهند داد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با توجه به این که تا 30 سال آینده تمام مسئولان کشور از خود شما فارغ التحصیلان دانشگاه خواهند بود، گفت: ارتباط عمومی خود را با دیگران از دست ندهید و یکدیگر را گم نکنید چون مهمترین دوستان من، دوستان دوران دانشجویی هستند که امید من هستند.
اخباری بیان کرد: خوشحالم از این که از این که در کاشانی که به قدمت تاریخ است تحصیل کرده اید چون کاشان شهری است که زندگی همیشه در آن جاری و ساری است .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته